בית ספר ירוק נוסף הוסמך בקרית אתא ע”י משרד החינוך והמשרד לאיכות הסביבה

בית ספר ירוק נוסף הוסמך בקרית אתא ע”י משרד החינוך והמשרד לאיכות הסביבה

החטיבה העליונה רוגוזין מצטרפת לתשעת בתי הספר הירוקים הקיימים בעיר

קרית אתא מונה 9 בתי ספר ירוקים אשר הוסמכו ע”י המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך. בשבוע שעבר הוסמכה גם החטיבה העליונה רוגוזין אשר תצטרף לבתי הספר הירוקים: “גבעת טל”, “הצבי ישראל”, “גבעת רם”, “נועם”, “שפרינצק”, “גורדון” , “תמיר”, חטיבה א’ “רוגוזין” וחטיבה ב’ “רוגוזין”.

בית הספר משלב את נושא איכות הסביבה בתוכנית הלימודים השנתית הכוללת שימת דגש על חסכון באנרגיה, ניצול המשאבים הטבעיים, יישום אורח חיים מקיים ופיתוח מודעות לנושא ע”י בניית תוכניות לימוד והעשרה בנושא השמירה על הסביבה, ביניהם השתלמויות צוות, הרצאות וימי שיא.

????????????????????????????????????

????????????????????????????????????

 

בנוסף מפעיל בית הספר את המועצה הירוקה לקידום נושא הקיימות והחינוך הסביבתי ואף לאחרונה הוקמה בביה”ס חנות יד 2 המופעלת ע”י התלמידים, הוקמה גינה אקולוגית גדולה ואף הותקנו ברחבי בית הספר ספסלים מחומרים ממוחזרים.

לדברי ועדת ההסמכה של משרד החינוך והמשרד לאיכות הסביבה:” התרשמנו  מהפעילות הענפה בבית הספר, מעבודת הצוות החינוכי, מהפרויקטים הקהילתיים ומפעילותה של המועצה הירוקה בקידום תהליכים של למידה משמעותית לקיימות וחינוך סביבתי ראויים לשבח”.

מודל בית ספר ירוק פועל בעיר מזה עשור ע”י מחלקת איכות הסביבה בעיריית קרית אתא במטרה לעודד את העקרונות של למידה על הסביבה, יישום אורח חיים בריא בבתי הספר, וקיום פעילות תלמידים שמטרתה להביא לשינוי בתודעה ובהתנהגות הקהילה ביחס לסביבה. תהליך ההסמכה לבית ספר ירוק פותח על ידי צוות היגוי משותף למשרד להגנת הסביבה, משרד החינוך, איגוד ערים ולחברה להגנת הטבע, במטרה לבנות מהלך חינוכי שיעודד בתי ספר לקחת על עצמם מחויבות לחנך את תלמידיהם על פי עקרונות של פיתוח בר קיימא.  

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה