בקריית ביאליק אוהבים ומכבדים בעלי חיים

בקריית ביאליק אוהבים ומכבדים בעלי חיים

זו השנה ה-14 ברציפות בה מתקיימת התוכנית “יחס חיובי לבעלי חיים” בכל בתי הספר היסודיים בקריית ביאליק: כ- 450 תלמידים מ 17 כולל שתי הכיתות התקשורתיות מביה”ס קדימה, השתתפו בתוכנית הערכית במימון מלא של העירייה.

את התוכנית יזמה, בהתנדבות, בתיה בר, חברה בקרן למען בעלי חיים במשרד להגנת הסביבה, בשיתוף עם אחראית מח’ החינוך בחי פארק-אסנת מעוז ינקו ומדריכת החי פארק הילה לאופר שמו.

התוכנית כללה 3 מפגשים לכל כיתה: שניים בביה”ס ואחד בחי פארק. במפגשים אלו נחשפו התלמידים לתרומתם של בעלי החיים בכלל וחיות המחמד בפרט לבני האדם,. כנגד הוצגו בפני התלמידים סיפורים על בני אדם ,מבוגרים וילדים, שאינם מכבדים ומעריכים את תרומתם של בעלי חיים ויתרה מכך, מזניחים ומתעללים בהם. במפגש בחי פארק הדגש היה על בעלי חיים בסכנת הכחדה בארץ ובעולם, את הסיבות לכך, ואת תרומתם של גני החיות לשימור זנים נכחדים. התלמידים אף השתתפו בחידון שהמנצחים בו זכו במינוי שנתי לחי פארק.

 ביהס קדימה כיתה ה1 קיבלה תעודות ידיד בעח 26.11.17

לכיתות הלימוד הגיע גם הווטרינר הרשותי – ד”ר דוד דדיה שהסביר את חשיבות עיקור וסירוס חיות המחמד בכלל וחתולי הרחוב בפרט , לטובת האיזון האקולוגי, לטובת בריאותם של בעלי החיים ולטובת תושבי העיר כאחד. כמו כן ד”ר דדיה ציין שאת העיקורים מבצעת העירייה במימונה במשך 13 שנים ברציפות ובכך הפחיתה את מספר תלונות התושבים בנושא זה.

מצוידים בכל המידע על חתולים, נשלחו התלמידים לעשות תצפית עליהם , בליווי דף הנחיות, על מנת שיתרשמו ממלחמת הישרדותם היום יומית ומסכנות רבות האורבות להם ברחוב.

בסיום הפרויקט הוענקו למשתתפים תעודות “ידיד בעלי חיים” .

 

לדברי ד”ר דדיה, ניתן לראות את תוצאות הלמידה כאשר התלמידים מתקשרים  למוקד העירוני או למחלקה הווטרינרית, כפי שהונחו בתוכנית, ומדווחים על בעל חיים משוטט או פצוע.

 

ראש העיר , אלי דוקורסקי: ” התוכנית יוצרת חברה מעורבת ואכפתית , מפתחת סובלנות, חמלה עוזרה לחלש”. דוקורסקי הודה לבתיה בר על יוזמתה והתמדתה במשך 14 שנים בקידום הפרויקט החשוב :” לא בכדי הענקנו בשנה שעברה לבתיה בר את אות יקיר העיר על פעולתה ההתנדבותית. אני רואה חשיבות רבה בקידום הפרויקט בבתי הספר מתוך הבנת הנושא והשלכותיו”.   

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה