גורדון וגבעת רם נבחרו כמודל לימודי של משרד החינוך

בתי הספר גורדון, שפרינצק וגבעת רם בקרית אתא נבחרו כמודל לימודי במסגרת פרויקט “מארחים ומתארחים” של משרד החינוך

בתי הספר נבחר מתוך 200 בתי ספר להדגים עבור המנהלים והצוות החינוכי בבתי הספר במחוז חיפה את נושא הלמידה הערכית בבית הספר

השבוע הגיעו לבתי הספר “גורדון”, “שפרינצק ו”גבעת רם” כ- 40 מנהלי בתי ספר ומפקחי משרד החינוך במסגרת פרויקט “מארחים ומתארחים” של משרד החינוך.

הביקור נערך במעמד ראש העיר יעקב פרץ, יעקב טאוב מנהל מחלקת החינוך, מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, ד”ר סער הראל, המפקחת היישובית , הדס רבינוביץ ואורחים נוספים.

במסגרת פרויקט זה בתי ספר מובילים פותחים את שעריהם וחושפים את העשייה החינוכית הענפה בתחום הלמידה המשמעותית במטרה ליישם את המודל ברשויות נוספות בארץ, כאשר האורחים הגיעו לקרית אתא על מנת ללמוד מקרוב על המודלים הייחודיים המופעלים בבתי הספר.

האורחים החלו את הביקור בביה”ס “גורדון” ללמוד מקרוב על מודל הפדגוגיה היצירתית “חינוך ליצירתיות ובאמצעותה” לעידוד החשיבה היצירתית ככלי לשיפור הציונים ולפיתוח ערכים של מצוינות. במסגרת הפרויקט פיתח בית הספר מודל למידה ייחודי לתלמידים באמצעות למידה חווייתית המותאם לשלבי הלמידה של כל תלמיד ופיתוח יחידות הוראה רב תחומיות.
אורחים ומתארחים- גורדון 21

בביה”ס “גבעת רם” הוצג פרויקט הלמידה הרב גילית המתקיים בחטיבה הצעירה ואת תכנית הרטוריקה “הנואם הצעיר” המתקיימת כחלק מתהליך פיתוח המצוינות הפועל בביה”ס. במסגרת התכנית לומדים התלמידים את עקרונות השכנוע והרטוריקה וכן בניית טיעונים משכנעים המעודדים את תרבות השיח, העשרת השפה, פיתוח מסוגלות ותחומי דעת חדשים ועידוד מצוינות בית ספרית. לאחרונה, הוקמה קבוצה חדשה לתלמידי כיתות ה’-ו’ הכוללת רטוריקה באנגלית מדוברת.

ביה”ס “שפרינצק” מפעיל כיתות תקשורתיות ייחודיות המשלבות בין תלמידי החינוך המיוחד הנמצאים על הרצף האוטיסטי לבין החינוך הרגיל. ביוזמת התלמידים, הוקם בבית הספר חדר בריחה ענק הכולל עולמות תוכן שונים וחידות בנושא 70 שנה למדינת ישראל.

צוות המנהלים והמפקחים התרשמו מהנעשה בבתי הספר וציינו כי אין ספק שמדובר בפרויקטים ערכיים המעודדים את נושא המצוינות בחינוך ובד בבד מעניקים לתלמידים אקלים חינוכי ראוי וסביבת לימודים מאתגרת וחווייתית כך  שמן הראוי שייושמו בכל בתי הספר בארץ. “

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה