יום המאבק באלימות בקרית אתא

יום המאבק באלימות בקרית אתא

היחידה לטיפול ומניעת התעללות והזנחת האזרח הוותיק ומרכז “אל-מגור” – מרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה ציינו את יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות במשפחה, ביום עיון שנערך בשבוע שעבר עבור כ- 150 אנשי מקצוע.

יום העיון בנושא “אלימות בין-זוגית מתמשכת והשפעותיה בזקנה” נערך בספריה העירונית בקרית אתא במעמד סמנכ”לית העירייה, יהודית מלכא, מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים  עדנה שמש-דידי, מנהלת האגף לקידום מעמד האישה, פרידה אורן ואיציק אדרי, מנכ”ל רשת המתנ”סים העירונית.

בתחילת יום העיון התקיימה הרצאה בנושא “להזדקן יחד בצל האלימות” מאת ד”ר טובה בנד-וינטרשטיין, מרצה בכירה מהחוג לגרונטולוגיה באוניברסיטת חיפה. לאחר מכן התקיימה הרצאה בנושא דילמות משפטיות ומוסריות סביב אלימות במשפחה שהועברה ע”י ד”ר מיקי שינדלר, עו”ד בעמותת “יד ריבה” המעניקה סיוע משפטי לקשישים, ולסיום- נערכה הצגת יחיד בשם “בקבוקים”, פרי יצירתה של עו”ס רחל רוזנו, אשר הציגה סיפור חיים של אישה קשישה החיה בזוגיות אלימה ארוכת שנים. בתום ההצגה התקיים דיון בשיתוף הקהל.

יום המאבק באלימות במשפחה

תופעת האלימות הבין-זוגית לא מתרחשת רק בגילאים צעירים או בתחילת הזוגיות, אלא עלולה להיות גם ארוכת שנים ולהתמשך עד לזקנה. בשלבי הזקנה מעטים הנפגעים שמדווחים ופונים לטיפול, מתוך השלמה עם המצב וחוסר תקווה שניתן לשנותו בשלב זה של החיים.

לשם כך, מפעילה המחלקה לשירותים חברתיים את היחידה לטיפול ומניעת התעללות והזנחת האזרח הוותיק הפועלת למניעה ולצמצום של תופעות התעללות והזנחת קשישים, באמצעות טיפול אפקטיבי בקורבנות, במטרה להבטיח את שלומם וגיוס הפוגעים להליך של התערבות. בנוסף, מפעילה המחלקה לשירותים חברתיים את מרכז “אל-מגור” הכולל צוות של עו”סים, אשר מתמחים בתחום האלימות במשפחה ומעניקים טיפול לזוגות, טיפול פרטני, קבוצתי ומשפחתי, כולל טיפול רגיש תרבות בשפה האמהרית ובשפה הרוסית. כמו כן, ניתן טיפול לילדים החשופים לאלימות בין הוריהם והדרכות הורים.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה