מורי חט”ב “דפנה” התנסו בלמידה פרואקטיבית

מורי חט”ב “דפנה” התנסו בלמידה פרואקטיבית

השינוי מתחיל מהמורה

מורי חט”ב “דפנה” התנסו בלמידה פרואקטיבית בכדי להנחיל אותה לתלמידים

בשנים האחרונות הדעה הרווחת היא שהלמידה הפרונטלית לא מתאימה לרב התלמידים ומערכת החינוך מחפשת דרכים חדשות ויצירתיות בכדי להפוך את הלמידה לפעילה .

מנהלת חט”ב אורט “דפנה” בקריית ביאליק החליטה כי אין לדרוש מהתלמידים את החידושים מבלי שהמורים יתנסו בהם ופתחה את שנת הלימודים בהיערכות ייחודית של פדגוגיה חדשנית  – יום למידה פרואקטיבית לכלל מורי בית הספר.

לדברי המנהלת, רעיה טובול, לא ניתן להתקדם מבלי לנצל את עולם הטכנולוגיה והמושגים הקרוב  לבם של בני הנוער. בכדי לגרום להתלהבות בקרב התלמידים, יש להפוך את הלמידה לפעילה, ממוקדת, פרקטית וקבוצתית המאפשרת גם רכישת מיומנויות חברתיות ומציבה את הלומד במרכז כמשתתף פעיל.

במסגרת יום ההערכות התחלקו המורים ל-14 קבוצות חקר כאשר כל ההנחיות קבלו באמצעות קבוצות הווטסאפ בטלפון הנייד שלהם.  במהלך היום המורים החליפו קבוצות עבודה וצוותים, השתתפו בהנחיית עמיתים  וחקרו את אחד הנושאים הקשורים לתהליכי למידה פעילה. בסיום היום הם הציגו את תוצריהם בפני מליאת צוות המורים ושאר המורים קיימו הצבעה בכדי לבחור את “המוצר” הטוב ביותר ע”י אפליקציית הצבעות : SLI.DO . חברי הקבוצה המנצחת זכו בכרטיסים זוגיים לקולנוע בקריית ביאליק.
מורות בדפנה

טובול הוסיפה כי בכדי להפוך את תהליך הלמידה למסקרן, מלא עשייה והתנסות יש לגרום גם למורים הוותיקים הרגילים לסגנון הוראה פרונטלי להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותם : סביבות למידה חדישות וממוחשבות, לוחות חכמים, תקשורת אלקטרונית וכל הטכנולוגיות הקרובות לליבם של בני הנוער: ” במקום להילחם בטכנולוגיה , יש להפוך אותה לחלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה בה התלמיד נמצא במרכז”.

 

בתמונה: קבוצת מורות מתנסה בתהליך החווייתי תוך קבלת הנחיות ורישום תוצאות דרך הטלפון הסלולרי

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה