מנהל המחוז במשרד החינוך דר’ סער הראל סייר בקריית ביאליק

מנהל המחוז במשרד החינוך דר’ סער הראל סייר בקריית ביאליק והתרשם ממערכת החינוך המפוארת

מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, ד”ר סער הראל קיים היום (יום ג’) ביקור עבודה רשמי בקריית ביאליק כאורח מערכת החינוך בעיר.
מנהל המחוז הגיע עם צוות ההנהלה והמפקחים, סייר בבתי הספר בעיר ובגני הילדים בלוויית מארחיו, ראש העיר, אלי דוקורסקי ומנהל אגף החינוך, עמי ראובן.

ד”ר הראל ביקר בבתי הספר פסגות, חט”ב אפק ודפנה, חט”ע אורט קריית ביאליק, גן סביונים ובשכונת נאות אפק הנבנית בימים אלו.
האורחים ביקרו בכיתות הלימוד, שוחחו עם התלמידים ונפגשו עם המורים לשיח חינוכי מרתק. מנהל המחוז הפגין מקצועיות ובקיאות רבה, שיבח את מערכת החינוך בקריית ביאליק כרשות ששמה בראש מעייניה את ההתייחסות הפרטנית לכל תלמיד ותלמיד תוך “תפירת חליפה” מותאמת אישית.

מנהל אגף החינוך, עמי ראובן, סקר בפני הנהלת המחוז את הישגי מערכת החינוך בקריית ביאליק ובין השאר את ההדגשים, כגון איתור חוזקות של כל תלמיד, קידום ייחודיותם של בתי הספר ואת האוטונומיה שלהם, תוכניות הכלה ושילוב של ילדים תקשורתיים, קידום הישגים וחדשנות פדגוגית ואתגרים בתחום קליטת העלייה. ראובן ציין כי על פי נתוני הלמ”ס , קריית ביאליק נמצאת במקום הראשון בארץ בין העיריות בהשקעה פר תלמיד בחינוך.
כך, תקציב החינוך בעיר גדל בתקופת כהונתו של דוקורסקי מ-30 מיליון ₪ ב 2008 ל- 107 מיליון ₪ ב 2018. בשיעור הזכאות לתעודת בגרות בית ספרית נרשמה עליה  מ-53% בתשס”ח ל-87% בתשע”ח.
מנהל מרחב

מנהל אגף החינוך הציג בין היתר את הרצף החינוכי לתלמידים תקשורתיים הקיים בעיר, המאפשר להם ללמוד בתוך מערכת  החינוך הרגילה מגיל 3 עד 21.

כמו כן, הציג פרויקט ייחודי בו קרוב ל-200 מתנדבים פועלים במערכת החינוך ובו זמנית לומדים בכיתות ותיקים.
במהלך הסיורים בבתי הספר ובגן הילדים התרשמה הנהלת המחוז מאיכותם של צוותי ההוראה ומנהלי בתי הספר בקריית ביאליק, ממרחבי למידה חדישים המותאמים ללמידה אינטרדיסציפלינרית תוך הדגשת מיומנויות של לומד עצמאי, ממגוון שיטות הוראה, מקשת רחבה של פרויקטים בתחומי דעת שונים המאפשרים לכל ילד למצוא עניין וזיקה.
הביקור הסתיים בחטיבת הביניים אורט דפנה במרכז הבינתחומי לחדשנות ויזמות, בו הציגו התלמידים למידה אחרת המתבססת על יוזמותיהם.

ראש העיר, אלי דוקורסקי, הודה למנהל המחוז, ד”ר סער הראל וצוותו על שיתוף הפעולה הפורה הקיים בין הנהלת המחוז לבין מערכת החינוך העירונית. ראש העיר העניק לד”ר הראל את הספר “ילדי קריית ביאליק מספרים”, פרי עטם של תלמידי כיתות א’ בעיר.
מנהל המחוז ציין לשבח את מערכת החינוך העירונית בקריית ביאליק שנותנת התייחסות מיוחדת לצרכים המשתנים של הלומדים ומתאימה את עצמה למאה ה-21 והציג את יעדי משרד החינוך והמחוז לשנים הקרובות.
בתמונה: ביקור בבית הספר פסגות

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה