קריית אתא-קורס מספרי סיפורים לבני העדה האתיופית

קורס מספרי סיפורים לבני העדה האתיופית במסגרת תוכנית “סיפור על הדרך” המעודדת את בני הקהילה לספר את סיפור העלייה האישי שלהם

רשת המתנ”סים העירונית בקרית אתא תפעיל בעיר קורס מספרי סיפורים לבני העדה האתיופית של החברה למתנ”סים. הקורס מיועד לתושבי העיר המעוניינים לספר את סיפור העלייה והקליטה האישי שלהם לקהילה.

במסגרת הקורס, המשתתפים יקבלו כלים מעשיים וילמדו כיצד לספר את סיפורם האישי במטרה להעביר אותו לקהילה ולחזק את החיבור, המודעות וההיכרות עם בני העדה וליצור דו שיח סביב סיפורים אישיים של ישראליים, יוצאי אתיופיה.

קורס זה הינו חלק ממיזם “סיפור על הדרך” שהוקם על ידי עו”ד דוד אבטה לאחר מחאת יוצאי אתיופיה, במטרה לחבר את החברה הישראלית לסיפורה של יהדות אתיופיה, שהוא הסיפור של כולנו. החברה למתנ”סים אימצה את המיזם ופועלת להרחבתו ולהנחלתו לחברה הישראלית כולה.
קורס מספרי סיפורים לקהילה האתיופית

במסגרת מיזם “סיפור על הדרך” התקיימו בשנתיים האחרונות בעיר מפגשים אישיים של בני הקהילה האתיופית עם תלמידים, גמלאים והקהל הרחב. המספרים מדברים על המסע המפרך לא”י דרך מדבריות סודן, על בית המשפחה הרבים שאבדו ונקברו במדבר בדרך, על אלו שנותרו מאחור, על ילדים שהגיעו לבדם ונשלחו לפנימיות, על התרבות העשירה ועל המפגש עם התרבות הישראלית.

מרשת המתנ”סים העירונית נמסר: “אנו רואים חשיבות בקידום הפרויקט במטרה לאפשר לתלמידים להיחשף לתרבות האתיופית, לחזק את ההיכרות עם ההיסטוריה ובעיקר בכדי להבין את תרומתם האדירה של העולים למארג החברתי בארץ. בהמשך אנו נציע את הקורס גם עבור הקהל הרחב במסגרת תוכניות התרבות של הספרייה העירונית.”

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה