תלמידות חט”ב אורט דפנה בתוכנית של חברת GOOGLE

תלמידות חט”ב אורט דפנה בתוכנית של חברת GOOGLE

במסגרת תכנית לעידוד בנות לבחור במגמות מדעיות – טכנולוגיות, התקבלו תלמידות “אורט דפנה” לתכנית ייחודית של GOOGLE הנקראת MIND THE GAP .

זה לא סוד שבישראל קיים פער בין מספר הבנים והבנות אשר לומדים מקצועות מדעיים בכלל ומדעי המחשב בפרט. מגמה זו מתרחבת עוד יותר בלימודי תואר כאשר מספר הנשים הבוחרות ללמוד הנדסה עומד על 26% בלבד מסך הסטודנטים. “באורט דפנה” מאמינים כי חלק מהסיבות למצב הקיים טמון בחוסר היכרות והבנה של מקצוע מדעי המחשב מצד בנות צעירות, בהיעדר מודלים נשיים לחיקוי וכתוצאה מתפיסות מוטעות.

במסגרת התכנית לעידוד בנות, נפגשו תלמידות מחט”ב דפנה עם מהנדסים בכירים בחברת- GOOGLE חיפה, סיירו במקום ולמדו כיצד רעיון הנראה “מופרך” הופך בתהליך פיתוח למוצר מוגמר ומצליח. הבנות נפגשו גם עם סטודנטיות למדעי המחשב בטכניון אשר מועסקות בחברה , סיירו במשרדי המטה והתרשמו מסביבת העבודה המפנקת .

יולי, אחת התלמידות : ” אני יכולה לראות את עצמי עובדת כמהנדסות תכנה בגוגל “,  בר : ” אני אמנם לומדת מדעי המחשב, אך עד לביקור בגוגל לא באמת הבנתי איך משתמשים במה שאני לומדת כדי לפתח רעיון או מוצר”,   שרון: “גם עבודה מאתגרת יכולה להיות מהנה, מתכנתים באמת עוזרים לנו בחיי היום יום” , תמר : “אני לא בטוחה שאם לסיור היו מצטרפים בנים, הסיור היה בעל אותה משמעות עבורי”.

את התכנית מלווה חגית פלח, מנהלת אשכול פיס קרית ביאליק ומנטוריות בוגרות הכיתה המדעית – טכנולוגית ב”אורט דפנה”, שירז בן חמו ועמית זלוטולוב, אשר לומדות הנדסת תכנה בכיתה יוד באורט קריית ביאליק.

במקביל, נבחר בית הספר חט”ב דפנה  להשתתף בתוכנית פיילוט ייחודית המעודדת לימודי הנדסת תוכנה ואלקטרוניקה- “קידום בנות להנדסה”  בליווי משרד החינוך, בהובלתו של ד”ר עופר רימון.

התוכנית מועברת על ידי סטודנטית להנדסת תוכנה, המהווה מודל לתלמידות . במסגרת התוכנית התלמידות עוסקות  בפרויקטים אישיים או קבוצתיים, אשר משלבים אלמנטים של תוכנה  וחומרה. את התוצרים יציגו בהמשך השנה באירוע ארצי חגיגי מול נציגי משרד החינוך ובכירים מתעשיית ההייטק בישראל.
IMG-20171127-WA0008

 

ראש העיר, אלי דוקורסקי : “מערכת החינוך בקריית ביאליק מאפשרת לכל תלמידה ותלמיד למצות את היכולת האישית  ואת הפוטנציאל ללא תלות במגדר. אני מאמין גדול ביכולת הנשית להוביל, לנהל , להמציא , ליצור ולהצליח”

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה