אושרה הרחבת אזור תעשייה קריית ביאליק

אושרה הרחבת אזור תעשייה קריית ביאליק

דוקורסקי: ” זהו מנוף כלכלי לפיתוחה העתידי של העיר. קריית ביאליק עתידה לקלוט אלפי תושבים חדשים כבר בשנים הקרובות, לכן נושא התעסוקה הוא קריטי

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה למתן תוקף את הרחבת אזה”ת קריית ביאליק ב-230 דונם.

ההרחבה תאפשר להפוך את אזה”ת הותיק המאופיין בתעשיה מסורתית ובבתי מלאכה, לפארק תעשיה, תעסוקה ומסחר מודרני.

לצורך ההרחבה ואישור התוכנית שונה ייעוד הקרקע מקרקע חקלאית לקרקע המיועדת לתעסוקה, שרותים, מסחר, תעשיה, בנייני ציבור וחניונים.

בפארק התעשיה החדש קריית ביאליק, יושם דגש על נושא איכות הסביבה, כך שלא יותרו בו שימושים בעלי סיכון גבוה לזיהום או מטרד סביבתי.

כל התשתיות באזור החדש, כגון: חשמל, מים וביוב, תקשורת וגז יהיו תת קרקעיות. עפ”י התוכניות, באזור החדש ניתנה תשומת לב מיוחדת למראה המבנים כולל הגגות אשר יעוצבו כחזית נוספת על מנת להסתיר את המתקנים הטכניים הממוקמים על גבם. כמו כן, יתווספו מאות מקומות חניה.
איזור תעשיה ביאליק

אזה”ת המורחב ישמש את עשרות אלפי התושבים אשר יגיעו להתגורר בקריית ביאליק לאור תנופת הבנייה והקמתן של השכונות החדשות במזרח העיר.

ראש העיר, אלי דוקורסקי:” אני רואה באזה”ת עוגן כלכלי עיקרי לתושבי האזור. בעקבות הסכמי הגג עליהם חתמנו לפני כ-6 שנים, קריית ביאליק עתידה לקלוט אלפי תושבים חדשים כבר בשנים הקרובות, לכן נושא התעסוקה הוא קריטי. זו הסיבה שפעלתי נמרצות בשנים האחרונות מול כל הגורמים הממשלתיים בכדי לקדם ולהגדיל את התעשיה, התעסוקה והמסחר קריית ביאליק”.

בשנת 2008, עם כניסתו של דוקורסקי לתפקיד ראש עיריית קריית ביאליק, מצבו של אזה”ת היה בכי רע: מבנים רבים עמדו שוממים, האזור סבל ממכת פריצות והעירייה התקשתה להתמודד עם נטישה המונית.

כיום, 10 שנים אחרי, סוחרים רבים מתדפקים על דלתות מינהלת אזה”ת שהוקמה מאז ומחפשים מקום פנוי. דוקורסקי גייס תקציבים לשדרוג התשתיות באזור הותיק בכדי לקדם את אזה”ת הקיים לצד פיתוח האזור החדש. הסנונית הראשונה של עבודות השדרוג החלה לפני כשבועיים ברחוב יוסף לוי ותמשיך לרחובות הבאים. האזור רושת במצלמות אבטחה, הותקנו שערים בכניסות והשיטור העירוני מבצע סיורים במקום.

 

פתיחת כביש עוקף קריות הטיבה עם אזה”ת ואפשרה את נגישותו המרבית. בימים אלו מקדמת העירייה מול משרד התחבורה את הקמתו של מחלף ח”ן אשר יחבר את אזה”ת קריית ביאליק לכביש עוקף קריות. חיבור נוסף יתאפשר במחלף כרי נעמן ושני כבישים נוספים יוקמו בכדי לחבר את האזור הקיים עם אזה”ת החדש.

דוקורסקי:”  אזה”ת קריית ביאליק מספק עבודה לכ- 6000 עובדים מהעיר ומהאזור, זהו ללא ספק אחד האזורים הגדולים במטרופוליטן חיפה בו מרוכזת מסה גדולה של עסקים, לכן אני רואה בו מנוף כלכלי לפיתוחה העתידי של העיר. אני מאמין כי הארכת כביש 6 עד לצומת סומך והקירבה למסילות הרכבת תנגיש עוד יותר את האזור לנוחות העובדים והמבקרים”.

בכדי להשוות בין ישן לחדש, מקדמת עיריית קריית ביאליק את שינוי תב”ע של אזה”ת הישן בכדי לאפשר הגדלת אחוזי בניה ושינוי ייעודים ושימושים.

כמו כן, גם נושא החינוך לתעשייה מקודם על ידי העירייה: לפני מספר שנים הוקם באזור תעשיה בסמוך למפעל “זוקו שילובים” בי”ס אשר מכשיר בני נוער במקצועות טכנולוגיים המאפשרים את השתלבותם בצבא ובתעשייה בעתיד.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה