האם חוק מס הדיור של דירה שלישית יבוטל?


בזמן ששוק הדיור בישראל נכנס למצב של האטה הולכת ומחריפה, לא מעט גורמים ממתינים כעת בדריכות ל-9 במאי, יתכנס הרכב מורחב של שופטי בית המשפט העליון כדי לדון בעתירות כנגד החוק שיזם השר כחלון שמכונה – ‘החוק למיסוי דירה שלישית’. ביחד עם התייקרות הריביות על המשכנתאות, החוק שמקדם כחלון וכבר עבר את אישור הממשלה ככל הנראה תמך במגמה של יציאת המשקיעים משוק הדיור (אם בצורה של מכירת דירות ואם בצורה של הימנעות מרכישת דירות), וכעת השאלה היא האם אכן החוק יבוטל או יאושר.

אתר בניה
חוק מס דירה שלישית יעלה לדיון בבגצ ב 9 למאי.

לשופטים המכובדים בהרכב: מרים נאור, אסתר חיות, ניל הנדל, נועם סולברג, ומני מזוז.
להלן 13 סיבות למה יש להעביר את החוק (חברים, תשתפו בכל הכח, אם יהיו הרבה שיתופים נממן את הפוסט)

1 החוק עבר בחוק ההסדרים לאחר דיונים רבים! השינויים שנעשו ברגע האחרון אלו שינויים לבקשת המתנגדים לחוק! אלו שינויים שמקלים עם בעלי הדירות. לא ניתן לסחוט הקלות בחוק וליזום אותן, ולאחר מכן לנצל את ההקלות בכדי לומר ששינוי זה שהם בעצמם ביקשו אינו תקין! הרי השינוי הוא לבקשת אותם אלו שעכשיו מערערים לבג״צ!

2. כבר כשיאיר לפיד היה שר אוצר, ביבי הציע חוק הרבה יותר אגרסיבי של 2.5% . החוק הזה הינו חוק קל לעומת הצעות קודמות.

3. הטיעון של בעלי 3 דירות כאילו שהם פנסיונרים מסכנים ללא פת לחם הוא מגוחך מיסודו שהרי הכנסתם הממוצעת נבדקה והיא פי כמה מההכנסה הממוצעת בישראל. מעבר לכך אדם שמחזיק ברשותו מספר דירות איננו עני! יתרה מכך, אפשר לדרוש לפתור פנסיונרים בעלי דירות שהכנסתם נמוכה מ לשלם המס, אך כנראה שזו איננו הטיעון האמיתי.

4. הטיעון שהחוק אינו שיוויוני מפני שבעל דירה נוספת אחת יקרה במרכז לא ייאלץ לשלם לעומת בעל 2 דירות קטנות בפריפריה הוא נתון נכון אך לא מדויק.
כבר היום יש מיסוי על הכנסות משכירות שגבוהות מכ- 5,0000 לחודש.
מעבר לכך, כמעט בכל חוק חדש ניתן למצוא אי דיוקים כאלו או אחרים, אותם אפשר לתקן בהמשך. הטיעון של ״אל תיקחו לי כי לעשיר השני אתם לא לוקחים״ הינו טיעון ילדותי ציני, שאם הולכים לפיו כל אזרח יכול לטעון מה הוא משלם ושכנו לא.
המטרה של החוק הינה להפסיק את התחרות שיש בין הזוגות הצעירים למשקיעים! מטרת החוק איננה הוגנות בין עשירים, ובמידה וישנה בעייתיות כלשהי ניתן לתקן בעתיד.

5. כאשר אותם בעלי דירות טוענים להוגנות, יש להפנות אליהם את הטיעון בחזרה שהרי היכן ההוגנות כאשר על כל הכנסה משלמים מיסים למעט הכנסה פאסיבית משכירות?! מדוע על הכנסות מהבורסה משלמים 25% מס ועל הכנסות מנדל״ן אין כמעט מיסוי?! האם זהו אינו עיוות שוק שמושך משקיעים לגזול דירות מידי הדור הצעיר?! עשיר וטוב לו, עני ואין לו.

6. חשוב לזכור שכאשר מדברים על בעלי 3 דירות ומעלה מדובר בכ 50,000 אנשים, מיעוט שיוצר עיוות ומצוקה כלכלית לציבור שלם.

7. במרבית המדינות בעולם ישנה התערבות ממשלתית בשוק השכירות מתוך הבנה שמדובר בזכות קיומית בסיסית לאדם!
רק בישראל שוק זה כמעט ופרוץ לחלוטין ומאפשר מקלט מס לבעלי הון. זוהי פעם ראשונה שנעשה צעד ראשון בנושא, יתרה מכך, מדובר בצעד קל ביותר לעומת צעדיהם של מדינות אחרות בעולם, לעומת מיסים אחרים פה בארץ ולעומת הצעד שנדרש באמת. אך זוהי התחלה.
דירה להשכיר

 

 

 

 

 

 

 

 

(צילום: אוראל כהן)

8. הטיעון של אותם מערערים לבגצ שערעורם נובע מכך שהחוק עבר בצורה לא תקינה הינו ערעור מגוחך ומזלזל ואף גורם לזילות בית המשפט.
האם באמת זה מה שמפריע להם? תהליך העברת החוק?!? הרי ישנם הרבה חוקים שאם מחפשים ממש טוב ניתן למצוא בתהליך העברתם פגמים רבים! ברור הדבר שמה שמפריע להם זה שהם או מי ממקורבם יאלצו להתחיל לשלם מס על הכנסות כמו כל אחד אחר במדינת ישראל! עצם העובדה שהם משתמשים בפרצה כזו היא מבזה, מלוכלכת, ונובעת אך ורק מתאוות בצע ותאוות אישיות! אני קורא לאותם אינטרסנטים לחפש פגמים בחוקים אחרים בהם באמת הדבר נדרש!

9. הטיעון של אותם בעלי דירות על כך שהם כבר שילמו מס כאשר חסכו לדירה (וכאשר קנו אותה) זהו טיעון מגוחך גם הוא! שהרי שכיר שיצא לפנסיה ופתח עסק מחסכונותיו לא שילם מיסים בעת פתיחת העסק ומההכנסות השוטפות?!! הרי גם הוא שילם מיסים כל חייו! טענה זו היא קישקוש מוחלט ואין בה דבר.

10. חשוב ביותר לזכור מה מטרת החוק ומה המשמעות של העברתו (או אי העברתו). מדובר פה בעשיית צדק ותיקון כשל שוק לדורות קדימה !
זהו חוק שבא לומר שדירה היא קודם כל למגורים ואחר כך לביזניס! זהו חוק שנותן לילדים שלנו שהשתחררו מהצבא את האפשרות לרכוש דירה ולדאוג לעתידם לפני שבא איזה אוליגרך עשיר שקונה את הדירה הרביעית או העשירית שלו!
זהו חוק שיוויוני! זהו חוק הוגן!

11. צריך לזכור שבועת הנדל״ן בארץ החלה עקב ריבית אפסית שגרמה נהירה עצומה של משקיעים עקב חוסר באלטרנטיבות השקעה! כבר 10 שנים שהבועה הזאת מתנפחת ומתנפחת.
אילו החוק היה קיים כבר איי שם ב 2008 אולי כלל לא היינו מגיעים למשבר דיור שכזה!
מדובר בחוק שמעבר לכך שיחזיר את השוק קצת לשפיות הוא ישמור עלינו גם בעתיד הרחוק מפני בועות נדלן ומשברים כלכליים! אי העברתו עלולה לגרום נזק כלכלי גם לדורות הבאים!

12. החוק הזה נידון תקופה ארוכה ביותר ובסוף הוכנסו אליו רק הקלות למען אלו שעכשיו קוראים לבטלו! זהו מחדל שלאחר שהוקל לבקשתם של המערערים או מי מצידם הם בוחרים לערער. הרי השינויים היו כולם הקלות.

13. החוק הוכיח את עצמו! חודש לאחר שעבר חלה ירידה במחירי הדירות. ירידה הגבוהה מזה עשור!!! איזון השוק ועצירת נהירת המשקיעים נתנו פתח של תקווה לדור הצעיר . וכך הוא יתנו סיכוי כלכלי גם לדורות הבאים!

לבטל את החוק יהיה פשוט להשאיר את השמנת אצל העשירים ומנגד דור שלם חסר סיכוי לחיים שפויים במדינה שלנו שכבר החל להגר החוצה!
הסיבות לערעור אינן הסיבות האמיתיות אלא הן הסיבות אשר מאפשרות טכנית להגיש ערעור. אין בינן לבין כוונותיהם האמיתיות של המערערים דבר וחצי דבר, וזה בפני עצמו מעורר סלידה.

כבוד השופטים, עשו צדק עם הדור הצעיר שכבר עשור הוא חסר תקווה לקורת גג, עתיד, וחיים שפויים במדינה.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה