הועדה המקומית לתכנון ובניה קריות דחתה את תוכנית הקמת כביש בין עירוני על ציר רחוב אצ”ל

הועדה המקומית לתכנון ובניה קריות דחתה את תוכנית הקמת כביש בין עירוני על ציר רחוב אצ”ל

הועדה המקומית לתכנון ובניה קריות דחתה את תוכנית הקמת כביש בין עירוני על ציר רחוב אצ”ל

 הועדה המקומית לתכנון ובניה קריות החליטה בישיבתה האחרונה לקבל את עמדתה של עיריית קריית ביאליק ולבטל את התוכנית שהוצעה ע”י חברת “יפה נוף” להקמת תוואי כביש בין עירוני על ציר רחוב אצ”ל.

ראש העיר, אלי דוקורסקי, אשר ייצג את עיריית קריית ביאליק בישיבה, טען כי כבר היום העיר נחצית לאורכה ולרוחבה בדרכים ארציות ופרבריות, לכן הוספת אוטוסטרדה בת 4 נתיבים בין עירונית נוספת בתחומה תפגע באיכות החיים של התושבים ובאיכות הסביבה באזור, תגרום למפגעי רעש וזיהום אויר.

לטענת עיריית קריית ביאליק, הדרך המוצעת ע”י חברת “יפה נוף” שאמורה לעבור לאורך טיילת שמעון פרס (נחל הגדורה) שהינה ריאה ירוקה המהווה גם שביל הולכי רגל ורוכבי אופניים המשתרעת כבר היום לאורך 4 ק”מ ומהווה מוקד ספורט ופנאי לאלפים מתושבי הקריות, תפגע קשות בתושבי העיר, תפחית דרמטית את מספר העושים בה שימוש ותפגע באיכות חייהם. בנוסף, הרשות והועדה תומכות בעיבוי פארק נחל הגדורה כאזור מקשר בין שכונותיה הוותיקות של העיר לבין שכונת קדמת ביאליק העתידה להיבנות, לכן אין ליצור חיץ שיצור ניכור עז בין השכונות.
09a73f66-fffa-47da-a05c-6a092d02c6a7

בעבר החלופה להקמת כביש עוקף קריות (כביש 22) בתוואי של נחל הגדורה כבר נפסלה על ידי מוסדות התכנון וכתוצאה מכך הוזז הכביש למקומו הנוכחי. דוקורסקי טען כי: “התוכנית המוצעת מחזירה בדלת האחורית את עוקף הקריות ההיסטורי לתוך קרית ביאליק”. עירית קריית ביאליק והוועדה המקומית לתכנון ובניה קריות התנגדו לחיבור “דרך התעלה” בקרית אתא עם קרית ביאליק מעל כביש  22 שבעתיד יפגע באופיו של הפארק המטרופוליני המשותף לקריית אתא, קרית ביאליק והמועצה האזורית זבולון ועלול לסכן את סלילתו של מחלף לגבעת הרקפות שישמש כביש כניסה ויציאה עתידי לשכונת קדמת ביאליק. עיריית קריית ביאליק והוועדה המקומית סבורות כי צירי הרוחב החוצים כיום את קריית ביאליק (רחוב העמקים וכביש 79) והם בלבד צריכים להיות צירי תחבורה ציבורית המקשרים בין הקריות ואף תמכו בשדרוגם והרחבתם והתאמתם לסלילת מסלול המטרונית.

בתום הישיבה הוצע כי בהתחשב בעובדה שהתוכנית שהציעה חברת “יפה נוף” אינה מתאימה לכיווני התפתחות העיר, יש לחזור ולתכנן אותה  מחדש בשיתוף העירייה.

 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה