הילולת רבי יהודה בן-בבא ז”ל בקרית אתא

הילולת רבי יהודה בן-בבא ז”ל בקרית אתא

מאות השתתפו בהילולה השנתית לזכרו של התנא

מאות מתושבי קרית אתא השתתפו בהילולת התנא רבי יהודה בן-בבא ז”ל שהתקיימה בסמוך לקברו בשפרעם.

כמדי שנה מקיימת עיריית קרית את ההילולה השנתית לזכרו של רבי יהודה בן-בבא שהיה אחד מעשרת הרוגי מלכות ונחשב לאחד מחשובי התנאים.

האירוע נערך במעמד, הרב ברוך אבוחצירא, רבני העיר, ראש העיר, יעקב פרץ, חברי מועצת העיר, ותושבי העיר אשר הגיעו על מנת להשתתף בהילולה. ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ ברך את המשתתפים בחתימה טובה וציין בברכתו את חשיבות האתר למורשת היהודית ולרבי יהודה בן-בבא שהקריב את חייו על מזבח היהדות. לדבריו:” דרכו של רבי יהודה בן בבא צריכה להאיר את דרכנו ולהיות בבחינת עמוד האש ההולך לפני המחנה. כוחה של האמונה, הדבקות בתורת ה’ ואהבת ישראל הם המהווים את מקור הכוח והחוסן הלאומי והחברתי שלנו.”
בן בבא

לאחרונה, לאחר פנייתו של ראש העיר, אישרה הממשלה את התכנית לפיתוח קבר רבי יהודה בן-בבא במסגרת תכנית עידוד התיירות בנתיבי ההיסטוריה, הדת והמורשת באזורי עדיפות לאומית. התוכנית, שתתוקצב על ידי משרד התיירות, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל והמשרד לשירותי דת תקדם, בין היתר, הקמת נתיבי תיירות שיחברו בין הרשויות המקומיות באזורי עדיפות לאומית, מתוך מטרה לספק תשתית הולמת למאות אלפי המבקרים מדי שנה ולהרחיב משמעותית את מספר המבקרים באתרים אלו.

רבי יהודה בן-בבא ז”ל, היה אחד מעשרת הרוגי מלכות ונחשב לאחד מחשובי התנאים, אשר הסמיך לרבנות את רבי שמעון בר-יוחאי ואת רבי מאיר בעל הנס בניגוד לאיסור הרומאים ואף שילם על כך בחייו כשהוצא להורג בידי הרומאים. ציון קברו נמצא על יד שפרעם ומהווה מוקד עלייה לרגל לתושבי האזור. המחלף הסמוך, מחלף סומך, קרוי לציון הסמיכה שערך באזור. מקום קבורתו של רבי יהודה בן-בבא נתגלה באקראי על ידי שלום בן-דוד, תושב קרית אתא, לפני למעלה מ- 25 שנה בעת שסייר בשדה בסמוך לשפרעם. מאז בכל שנה, מתקיימת במקום הילולה לזכרו.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה