הרחבת תכנית הקיימות בקרית אתא

הרחבת תכנית הקיימות בקרית אתא

 

פרויקט צעד ירוק מופעל בבתי הספר היסודיים בעיר והחל לפעול גם בגני הילדים

במסגרת מיזם של המשרד להגנת הסביבה וביוזמת מחלקות איכות הסביבה והחינוך בעירית קריית אתא, מתקיימות מזה מספר שנים תוכניות לקידום מנהיגות סביבתית בבתי ספר יסודיים ברחבי העיר, בהנחייה ובליווי של חברת “צעד ירוק”.

השנה התרחבה הפעילות, ושתי תוכניות – “שימור מגוון מינים וטבע עירוני” ו- “השביל שלנו” לקידום סביבה בריאה, מתקיימות ב-8 בתי”ס יסודיים (ירושלים, פינסקר, גבעת טל, גבעת רם, הצבי ישראל, גורדון, שפרינצק ותמיר) ו-6 גני ילדים (נרקיס, יסמין, דליה, דגנית, שקד וארז), בהתאמה.
פרויקט קיימות- צעד ירוק

במסגרת הפעילות, חוקרים ילדי קבוצות המנהיגות של בתי הספר, את הטבע העירוני – בתוך ביה”ס ומחוץ לו, יוצאים למעבדות שדה ובודקים מקרוב את השטח.

התוכנית, המעודדת אקטיביזם, כוללת פרויקט למעורבות סביבתית לשימור והעשרה של מגוון המינים.  פרויקט זה מאפשר לתלמידים ללמוד באופן חווייתי ולפעול למען חיזוק הקשר עם הטבע העירוני, שימור מגוון המינים, למען המשך טיהור האוויר ע”י הצמחים, האבקה ע”י חרקים, לשמירה על האיזון האקולוגי, להדברת מזיקים טבעית ולפיתוח רגש של מחויבות לסביבה בקרב כלל קהילות בתי הספר.

כך למשל, ילדי בי”ס ירושלים ובי”ס גבעת טל, מעשירים את מגוון המינים בחצר ביה”ס ע”י הקמת “בית מלון לחרקים” מחומרים ממוחזרים וחומרי טבע. גם ילדי הגנים יוצאים בימים אלו לסיורים ב”שבילים” שבחרו הגננות, בסביבה הקרובה לגן הילדים, להיכרות עם החי והצומח בהם, ועוקבים בפליאה אחר השינויים העונתיים המתרחשים בשביל משבוע לשבוע.

 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה