חינוך ליצירתיות בביה”ס גורדון

חינוך ליצירתיות בביה”ס גורדון

בית הספר פיתח מודל ייחודי המאפשר לתלמידיו ללמוד את תכנית הלימודים השנתית באופן חווייתי ע”פ כישוריו האישיים

השבוע (יום ב’) ביקר ראש העיר יעקב פרץ בביה”ס גורדון על מנת להתרשם מקרוב מהמודל הייחודי שפותח בביה”ס גורדון הכולל תרבות למידה מכוונת יצירתיות.

מודל הפדגוגיה היצירתית “חינוך ליצירתיות ובאמצעותה” הינו כלי יעיל לעידוד החשיבה היצירתית , לשיפור הציונים ולפיתוח ערכים של מצוינות בקרב התלמידים.

במסגרת הפרויקט הייחודי, יצר בית הספר “מחוון” לצוות החינוכי ולתלמידים המגדיר את שלבי המודל ומה מצופה מהתלמיד בכל אחד מהשלבים. באמצעות המחוון ניתן לבנות תכניות לימוד חדשניות ומקוריות המקנות כלי חשיבה המעודד יצירתיות, פיתוח חשיבה והעלאת רעיונות מקוריים היוצרים תחושת מסוגלות, ערך וביטחון עצמי בקרב התלמידים.

בכל נושא לימוד מתבקשים התלמידים לעבור 5 שלבים המאפשרים להם להתחבר לנושא הנלמד ממקום אישי. התהליך כולל חיבור לנושא הנלמד, פיתוח חשיבה יצירתית מזווית ראיה אחרת, חקירת הנושא הנלמד ע”י עבודת צוות , עיבוד המידע ופיתוח יצירה אישית המבוססת על החומר הנלמד. כך למשל נבנה בביה”ס ביוזמת התלמידים חדר בריחה ענק כאשר כל חדר עוסק בנושא לימודי אחר, הוקמו תערוכות של עבודות הילדים ופותחו משחקי למידה חדשים עבור בעלי מוגבלויות אותם משווקים התלמידים ותורמים את הכנסותיהם לילדי וראייטי.

גורדון 3

התוכנית מאפשרת לכל תלמיד למצוא את תחום העניין שלו ולהתאים את שלבי הלמידה לרמתו של התלמיד. בדרך זו ניתן לתת לתלמידים כלים מעשיים ללמידה משמעותית, ערכית ומיטבית המעודדת מצוינות וחשיבה עצמאית.

לאחרונה נערך בבית הספר ביקור של מפקחי משרד החינוך ומנהלי בתי ספר ממחוז חיפה על מנת ללמוד על המודל במטרה להפעילו ברשויות נוספות.

ליאורה בן ארי, מנהלת ביה”ס גורדון:” המשפט “חינוך ליצירתיות ובאמצעותה” הפך למוטו בבית ספרנו ומשקף את הרוח הפדגוגית של העשייה והחשיבה בבית הספר. המודל נותן אפשרות לחשוב מחוץ לקופסא ולהתחבר לנושא הנלמד ממקום אמיתי ובאופן זה להפוך את הלמידה למשמעותית יותר עבור התלמיד. אין ספק כי שילוב של הייחודיות הבית ספרית והתרבות הארגונית הם שהביאו לעלייה המשמעותית בהישגי התלמידים ובתוצאות המיצ”ב.”

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה