טקס השקת שביל הסנהדרין ביער קרית אתא

טקס השקת שביל הסנהדרין ביער קרית אתא
תלמידי בתי הספר השתתפו בפעילות חשיפת השביל וסימונו

השבוע נערך באתר הארכיאולוגי “אושא העתיקה” שביער קרית אתא טקס השקת שביל הסנהדרין של רשות העתיקות בשיתוף קק”ל ורשות הטבע לציון שנת השבעים לעצמאות מדינת ישראל.

הטקס נערך במעמד מנהל רשות העתיקות ישראל חסון,  ראש העיר יעקב פרץ ואורחים נוספים השותפים לפרוייקט וכלל הופעה של הזמרת דורית ראובני.
השקת שביל הסנהדרין

ראש העיר בירך את המשתתפים ואת נציגי רשות העתיקות על הפעילות המשותפת והערכית המחברת את המטיילים אל רעיון היצירה היהודית. לדבריו:” תבנית נופה של קרית אתא כוללת גם שלל אתרים היסטוריים שהם חלק בלתי נפרד מעברה של העיר. במסגרת המיזם, התלמידים מהווים חלק בלתי נפרד מחשיפת המסלול, סלילתו והנגשתו למען תושבי העיר ולמען אזרחי ישראל כולם. למעשה, השביל מזמן חיבור אמיתי אל עברנו ואל פעילותם השובה של חברי הסנהדרין אשר קבעו את אורחות ההלכה שחלקים תקפים עד היום.”  

המיזם החינוכי “שביל הסנהדרין” כלל את פריצת השביל לאורך היישובים: בית שערים, אושא, יודפת, ציפורי, ארבל, מגדל, טבריה ועוד. לאורך השביל התלמידים השתתפו בסימון השביל, שילוטו והוספת התוכן הערכי. בנוסף, התנסו התלמידים בפיתוח אתרים ארכיאולוגיים כולל השתתפות בחפירות ארכיאולוגיות באתרים הנמצאים בתוואי השביל. במקביל, לומדים התלמידים לאורך השנה על פועלם והגותם של חז”ל, על מוסד הסנהדרין בתקופת המשנה והתלמוד בארץ הגליל.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה