יוזמה מקורית בבי”ס הבונים: קיום סדר ציוני והקראת הגדה ליום העצמאות

יוזמה מקורית בבי”ס הבונים: קיום סדר ציוני והקראת הגדה ליום העצמאות

בי”ס הבונים בקריית ביאליק קיים סדר ציוני (ללא  מצות, אך עם הרבה ציונות) והזמין את תלמידיו עם הוריהם לציין את יום העצמאות ה-70 למדינה בסעודה משותפת סביב השולחנות העמוסים כל טוב והקראת ההגדה ליום העצמאות שהוכנה ע”י הצוות החינוכי של בית הספר.

מנהלת ביה”ס יונה טלר:” עם ישראל נוהג לציין את חג הפסח ולקרוא בהגדה ואנו בחרנו לקיים את הסדר ולקרוא בהגדה מיוחדת ליום העצמאות שערכנו. בסדר פסח אנו מתחברים לעצמנו, למשפחתנו ולשורשינו וכך גם בסדר שלנו, צללנו אל תוך ההיסטוריה של 70 שנות המדינה”.

באמצעות הפעילות הייחודית שואפת טלר וצוותה להקנות לחג העצמאות אופי טקסי ייחודי וחיבור משפחתי בין דורי. טלר: “בדומה לסדר פסח הרימו המשתתפים 4 כוסות והניחו את קערות הסדר עם מאכלי העדות שסימלו את תולדות המדינה והעליות מהמדינות השונות. כמו בהגדה של פסח כשיוצאים מעבדות לחירות, גם בהגדה של יום העצמאות העם היהודי יוצא מארצות הגולה לחירות, חופש ועצמאות במדינת ישראל.”
אירוע

במהלך הסדר קראו המשתתפים בהגדה, הזכירו את חללי מערכות ישראל, תלמידי ביה”ס, התפללו לשלומם של חיילי צה”ל ושלום המדינה והרימו את הכוסית לשלום ותקווה.

ראש העיר, אלי דוקורסקי, שהשתתף בסדר, בירך על היוזמה הייחודית, הודה להורים שלקחו חלק פעיל במיזם, הצטרף בשירה וריקוד לחוגגים וציין: ” אני מודה לצוות החינוכי של בי”ס הבונים, למנהלת יונה טלר על היוזמה המבורכת המחנכת מגיל צעיר לגאווה לאומית ואזרחות טובה ולפני הכל מאחדת משפחות, תרבויות, עולים וותיקים והופך אותנו לעם גאה שוחר שלום”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה