מוצקין הגישה בג”צ נגד המשרד להגנת הסביבה

מוצקין הגישה בג”צ נגד המשרד להגנת הסביבה

היום נערך דיון ראשון בעתירה חסרת התקדים שהגישה עיריית קריית מוצקין, והעומד בראשה, ראש העיר, חיים צורי בבג”צ, נגד המשרד להגנת הסביבה וגופים נוספים. העתירה הוגשה בשל מטרדי הריח הקשים מהם סובלים תושבי כל האיזור ותושבי מוצקין ונווה גנים בפרט.

היום בשעה 6:00 יצאה משלחת מקריית מוצקין בראשות המשנה לראש העיר, עומר זוהר וסגן ראש העיר, יוסי מרקוביץ אל בית המשפט העליון בירושלים, שם בהרכב של שלושה שופטים בראשות פוגלמן, בר- און וגרוסקופף, נידונה העתירה יוצאת הדופן של עיריית קריית מוצקין נגד המשרד להגנת הסביבה, השר להגנת הסביבה, מועצה מקומית אעבלין, מפעל הקומופוסט ואחרים, על חלקם בתופעת הריחות המטרידה את תושבי האיזור כולו.
בגצ ככ

במהלך הדיון פנה סגן ראש העיר, יוסי מרקוביץ’, אל השופטים וטען בשם הרשות כי האחריות על מקור הריחות שמגיעים מחוץ לתחום השיפוט של עיריית קריית מוצקין מגיעה לפתחו של המשרד להגנת הסביבה.

בית המשפט קיבל את טענות העירייה והטיל על המשרד להגנת הסביבה להציג תוך 90 יום את פעילות האכיפה והפיקוח ולאור זאת תתקבל החלטה בסוגייה.

ראש העיר, חיים צורי: “מישהו צריך להתחיל לעבוד ולפקח, יש התחלה של צעדים חיוביים זה לא מספיק ועל כן הגשנו את העתירה. בתקופה הזו כולנו ניקח חלק ואני קורא לכולם לעדכן את המוקד העירוני על מקרי ריח. אנחנו מעבירים הכל תוך כדי תיעוד למשרד להגנת הסביבה ולא נרפה עד שהמשרד יבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר ובשליחות אמיתית כי לא ייתכן שרשות מקומית תסבול מריחות שמקורם באיזורים שלא בשטח שיפוטה. זה דומה לאדם שהותקף ברחוב ושולחים אותו לחפש את המפגע. הרשויות יתחילו לפקח ואנחנו נוודא את זה”.

יעל מיכאלי, תושבת העיר שהגיעה במשלחת לירושלים, אמרה היום: ” הגשת הבג”צ הינה דבר כל כך חשוב. קריית מוצקין מובילה את המאבק עבור כל תושבי הקריות הסובלים מהריחות. אני קוראת מפה למוצקינאים לדווח ולהעביר למוקד כל מפגע בענייני הריח. זה הזמן של כולנו להלחם ביחד למען עתידנו”.

בית המשפט הנחה היום במהלך הדיון את המשרד להגנת הסביבה, להציג את פרוייקט הפיקוח ועל פי זאת יקבע בית המשפט את החלטתו.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה