מנהל טכנולוגי מאחד מבתי הספר בקריות נדרש לשלם 200 אלף ש”ח כנגד ראש עיריית עכו

המנהל פתח חשבון פיקטיבי בפייסבוק בתקופת מערכת הבחירות בשנת 2013 ובו הכפיש את ראש העיר שמעון לנקרי.
המנהל הטכנולוגי הינו מוכר וותיק במערכת החינוך פתח זהות בדויה על שם הדס בת-אור וייחס בשמה מעשיים שבגינם הביא ללשון הרע על ראש העיר.
זהותו של המנהל הטכנולוגי שאף שימש כחבר מועצה בעכו התגלתה כאשר באחד הדיונים שהתפתחו בעקבות הפרסומים הוא ענה מהפרופיל האמיתי שלו בפייסבוק, ולא מהפרופיל הפיקטיבי. דובר העירייה, שהיה באותה עת מחובר לעמוד, גילה לפיכך את זהותו האמיתית של הכותב.

ראש עיריית עכו,שמעון לנקרי צילום: ויקיפדיה

ראש עיריית עכו,שמעון לנקרי
צילום: ויקיפדיה

 

 

להגנתו טען המנהל כי מישהו פרץ לחשבון הפייסבוק שלו, והסביר כי מכשיר הטלפון שלו היה נגיש בשעות העומס במטה הבחירות של רשימתו. הוא הוסיף שמי שפתח את הפרופיל הוא ממחנה לנקרי דווקא, ושהניסיון להטיל בו את האשמה נובע מרדיפה פוליטית. הוא אף הגיש תביעת לשון הרע נגדית.

השופט פסק כי הנתבע ישלם 140 אלף שקל בגין שמונת הפרסומים המרכזיים, עוד 10,000 שקל בגין הטענה שלנקרי הסתיר את הסיבה שבגינה נורה, ו-30 אלף שקל בגין הפרסום שלפיו הטריד לכאורה ילדה. בנוסף ישלם נתבע הוצאות בסך 20 אלף שקל.

לנקרי מסר: “בפסק הדין הזה יש מסר ברור שלפיו שמו של איש ציבור אינו הפקר. שום פיצוי שבעולם לא יהא בו כדי לתקן את העוול הנורא שנגרם לי כפועל יוצא של פרסומים אלה”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה