מקום ראשון לתלמידי אורט דפנה בפיתוח מוצר לבעלי מוגבלויות

מה ל”מוטק” ולעמותת “אתגרים”?
קבוצת תלמידים מבית הספר אורט דפנה מקריית ביאליק זכתה במקום הראשון בתחרות הארצית ” גם אני יכול” .
 מנהלת אשכול הפיס, חגית פלח , נבחרה מנהלת מצטיינת על הובלת תהליכים משמעותיים באשכול במהלך השנה במסגרת הפרויקט.
image003
תלמידי אורט “דפנה” מקריית ביאליק השתתפו בפרויקט “גם אני יכול” ופיתחו מוצר “מוטק”  קיצור של : מוט ו- TECHNOLOGY) שעבורו זכו במקום הראשון בקטגוריה של  תכנון הנדסי, איכות הדגם והנדסת אנוש בפיתוח. תחרות “גם אני יכול” הינה תחרות ארצית בין אשכולות הפיס לתכנון ובניית מוצרים לבעלי צרכים מיוחדים.
במהלך השנה נפגשו תלמידי התוכנית עם משתתפי מועדון רוכבי האופניים של עמותת “אתגרים” , עמותה ייחודית הפותחת שעריה לאנשים עם מוגבלות מכל סוג ושמה לה ליעד ערכי קידום והעצמה, שילוב חברתי וטיפוח מצוינות, התעוזה ותחושת המסוגלות דרך הספורט .
image005 (1)

במפגשים עלו למדו בני הנוער על הקושי שקיים לאנשים הרוכבים באופני יד לנסוע בתנאי שטח מורכבים. עד פיתוח המוצר של תלמידי אורט דפנה, נהגו מתנדבי העמותה לחבר בתנאי שטח קשים בין אופני היד לאופניים גוררות הרכובות על ידי מתנדב באמצעות חבל, פתרון שלא היה בטיחותי. התלמידים יחד עם מתנדבי רפא”ל פיתחו מוט טלסקופי ייחודי אשר גם קיבל את אישור ממונה הבטיחות של העמותה, העשוי מאלומיניום קל, המתחבר באמצעות פין בטיחותי ומתאמים גמישים לאופני היד ולאופניים הגוררות. המתאמים אפשרו חיבור בין כל סוג של אופניים גוררות לאופני היד באמצעות חיבור פשוט. המוט קל לנשיאה ובמצב פתוח מאפשר תקשורת טובה  בין הגורר לנגרר . תלמידים עידן אלמוג, אור לייני, אייל נברו ואופק צליק התרגשו רבות מקבלת הפרס.
בנוסף למוצר שניצח בתחרות הציגה  קבוצת תלמידים נוספת מחט”ב דפנה את פרי פיתוחם. “קב החוף”- המוצר מיועד לאנשים המעוניינים להגיע בקביים לחוף הים. במצב הקיים הקביים שוקעות בחול, דבר שלא מאפשר תנועה עצמאית בחוף הים. הפתרון שהציעו התלמידים הוא הגדלת שטח הפנים , המונע את שקיעת הקב בחול,  צורת קונוס המונעת מחול להצטבר על הקב,  ומדרך גומי הגבוה במעט מהקונוס ולכן מאפשר להשתמש בקב. פיתוח המוצר נעשה בשיתוף עמותת “אתגרים” ומתנדבי רפא”ל : דודו דגן ואורי יסוד ובהובלת מנהלת אשכול הפיס, חגית פלח והמורה עדי אילת.
מנהלת אשכול הפיס, חגית פלח , נבחרה מנהלת מצטיינת על הובלת תהליכים משמעותיים באשכול במהלך השנה במסגרת הפרויקט.
ראש העיר, אלי דוקורסקי הודה למתנדבי רפא”ל דודו דגן ואורי יסוד, לעדי אילת, המורה המוביל את הפרויקט, למנהלת בית הספר, רעיה טובול  ולחגית פלח, מנהלת אשכול פיס, בירך על ההשקעה וציין את הערך המוסף במתן מענה לצרכי השונה בחברה: ” אני גאה בבני הנוער של קריית ביאליק שמצטיינים בכל התחומים. אך יותר מכל אני גאה בהם על נכונותם להשקיע בעזרה לזולת”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה