מתקני שעשועים חדשניים בגני המשחקים הציבוריים בקריית אתא

מתקני שעשועים חדשניים בגני המשחקים הציבוריים בקרית אתא

העיר מובילה מגמה בינלאומית של הפיכת מגרש המשחקים לזירה מאתגרת של פעילויות ספורט ופנאי לכל המשפחה

במסגרת תכנית הפיתוח העירונית מבצעת עיריית קרית אתא שדרוג של למעלה מ- 50 גנים ברחבי העיר וכן בנייה והקמה של גני משחקים ציבוריים חדשים כמענה לגידול המשמעותי של העיר ושל מספר התושבים המתגוררים בה.

בתוכנית העירונית הושם דגש מיוחד על התקנת מתקנים חדשניים, ראשונים מסוגם בארץ, אשר מעניקים ערך מוסף לשעות הפנאי של תושבים, תוך שימת דגש על חדשנות, איכות ושלל פונקציות מהנות לשימוש בכל מתקן.

לא עוד מתקנים אפורים ומשעממים שחוזרים על עצמם בכל גן וגן אלא הפיכת מגרש המשחקים הקלאסי והמיושן לזירה מאתגרת של פעילויות ספורט ופנאי לכל המשפחה.

מדובר במגמה שתופסת תאוצה בכל העולם, כאשר עיריית קרית אתא הינה הרשות הראשונה שלקחה את הנושא צעד אחד קדימה. כך למשל, במרבית הגנים ניתן למצוא מתחמי כושר חדשניים הכוללים ברקוד לסריקה שמוביל לאפליקציה חינמית מאפשרת “מאמן כושר אישי מקוון” אשר מתאים לכל אחד תכנית אימונים אישית, במרחב הציבורי הפתוח וללא עלות.

????????????????????????????????????

גן משחקים תבור

גם בגן אלונים ובגן צפת ניתן ליהנות ממתקנים אינטראקטיביים וחדשניים, ראשונים מסוגם בארץ. המתקנים כוללים הפעלה פשוטה באמצעות לחיצה על כפתור שפותחת עולם חדש של משחקים מגוונים לגילאים שונים. המתקנים מחוברים לרשת אלחוטית שמאפשרת עדכון משחקים חדשים און ליין, שליטה מקסימלית ע”י מעקב ובקרה של נתוני זמן שימוש ופופולריות בזמן אמת:

  • עמדת d.j – מיועד לבני נוער. החיבור הינו באמצעות הטלפון הנייד. מאפשר ליצור מיקסים ואפקטים מוסיקליים.
  • לוח כדורגל חכם- בנוי מ- 16 פאנלים עם חיישנים הקולטים את הכדור ואת עוצמת הבעיטה.
  • קשת אינטראקטיבית- קשת פעילות חכמה עם תאורה, סאונד, מצלמה וחיישנים המגיבים לאדם המשחק, כולל משחקי חשיבה, זיכרון, חשבון, שפות, התעמלות, פעילות מוטורית וריקוד. ניתן לשימוש לבד או בקבוצה

בגן פיקאסו החדש ניתן ליהנות משלל מתקנים אתגריים כולל מגדל טיפוס בגובה 10 מ’ עם חבלים, בית עץ ושלל פונקציות מאתגרות לפעילות.

גן צפת

בפארק הספורט הענק ניתן ליהנות ממתחמים שונים של ספורט ופנאי כולל מתקנים לילדים בגילאי 3-5, ילדים בגילאי 5 ומעלה וילדים בוגרים יותר. מתחם הפעוטות בפארק כולל מתקנים ייחודיים המפתחים את המוטוריקה העדינה.

חברת נ.ע לבה המתקינה את המתקנים בגני המשחקים בעיר מציינת כי המתקנים הינם פרי פיתוח של שנים בו מעורבים מהנדסים ופסיכולוגים כאשר קרית אתא היא בין הרשויות הראשונות שהבינה את המשמעות הפיזית, הפסיכולוגית והקהילתית של הגן כמקום מפגש מרכזי לתושבים.

מעיריית קרית אתא נמסר: ” בקרית אתא קיימים מעל 50 גני משחקים ציבוריים כאשר לאחרונה נבנו ושודרגו מעל ל- 20 גנים. בנייה ושדרוג של גני משחקים ציבוריים הוא חלק בלתי נפרד מאיכות החיים בעיר ואנו פועלים לפיתוח מתחמי פעילות ציבוריים חדשניים ומאתגרים אשר נותנים מענה איכותי, זמין וזול לשעות הפנאי של תושבי העיר.”

 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה