סיירת ההורים בקריית אתא מרחיבה את פעילותה בחופשת הקיץ

סיירת ההורים בקרית אתא מרחיבה את פעילותה בחופשת הקיץ

סיירת ההורים הפועלת בקרית אתא ע”י מחלקת הרווחה בעירייה, מגבירה את פעילותה בחופשת בקיץ במטרה להפגין נוכחות במוקדי הבילוי המרכזיים של בני הנוער בעיר ולצמצם את הסיכונים שהם נחשפים אליהם.

סיירת ההורים היא קבוצה של הורים המתנדבים לסייר באזורי הבילוי של בני הנוער, במטרה לתרום בנוכחותם לצמצום ההתנהגויות המסוכנות, לשמש אוזן קשבת לבני הנוער ולתת מענה לצרכים העולים מהשטח. הסיירת פועלת בשיתוף פעולה עם גורמי אכיפה בעיר וכן עם גופים התנדבותיים דומים ובכך מעצימה את כוחם של גורמי המניעה, הפיקוח, האכיפה והביטחון בקרית אתא.

חנוך קליין, תושב העיר אב ל- 4 ילדים מתנדב באופן קבוע כראש חולייה בסיירת ההורים מעיד כי ההתנדבות למען בני הנוער בעיר מבחינתו היא אקט של לקיחת אחריות ומעורבות בפעילות בני הנוער בשעות הלילה. לדבריו:” הסיירת הפכה לנורמה ובני הנוער כבר רגילים לראות אותנו במוקדי הבילוי כך שהסיירת הופכת אט אט לתופעה חברתית עם תמיכה ציבורית רחבה ורבת השפעה.”

 

????????????????????????????????????

בקריית אתא פועלת סיירת הורים המונה כ- 70 הורים מתנדבים המהווים מספר שיא יחסית ליישובים אחרים. ההורים בסיירת עוברים קורס ייעודי והכשרה מקצועית במגוון נושאים הקשורים לגיל ההתבגרות ולמשימה העומדת בפניהם. ההכשרות מסייעות להם ללמוד ולהתמודד בצורה טובה יותר עם תרבות הבילוי של בני הנוער, להגביר את  מעורבותם של ההורים בחייהם של הילדים ולחזק את תחושת הקהילתיות של התושבים, אשר לה תרומה מכרעת בתחושת הביטחון האישית של התושבים.

בנוסף, ההורים עוברים הכשרה לניהול שיח עם בני הנוער, יוצרים קשר עם הנערים ומסבירים להם על הסכנות בהתמכרות לאלכוהול ולסמים. במסגרת זו, נערים בסיכון מאותרים ומופנים לגורמי הטיפול במחלקת הרווחה של עיריית קרית אתא.  על-מנת לגייס, להפעיל ולתחזק את הסיירת, מקיימת מחלקת הרווחה ערבי חברה, הרצאות ומגוון פעילויות המגבשות את צוות ההורים ומשמרות אותם לפעילויות עתידיות בעיר.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה