פסח-חג הצליאק

פסח – חג הצליאקים

חג פסח נחשב לחג הצליאקים, חג בו מוצרי יסוד רבים מקבלים תחליפים נטולי גלוטין, במחיר שווה לכל נפש, בזמינות גבוהה

חג הצליאקים מתקרב!
צליאק, או בעברית כרסת, נקרא כך על שם אחד הסימפטומים הראשונים ששימשו לאבחון המחלה בילדים – בטן תפוחה. בחשיפה לחלבון הגלוטן (המצוי בדגנים כגון חיטה, שעורה, שיבולת שועל, שיפון וכוסמין) מערכת החיסון של הגוף תוקפת אותו כאילו היה פולש זר, ובתהליך זה תוקפת למעשה את רקמת המעי.
למחלה נקראת גם מחלת 1000 הפנים, בשל הביטויים פיסיולוגיים השונים ובינם: בטן תפוחה, לאות, רפיון שרירים, התפתחות גבולית, חיוורון, שלשולים, הקאות, עיכוב התפתחותי, אנמיה,  כאבי בטן, איחור בהתפתחות המינית, עצירות או אפטות בפה.
אחרי שהמחלה מאובחנת הטיפול בה הוא בעיקר תזונתי, וכולל דיאטת נטולת גלוטן לכל החיים. אי התמדה בדיאטה נטולת גלוטן עשויה להוביל לנזק מתמשך לרירית המעי, וכתוצאה מכך למחלות ולבעיות נוספות.
למרות שיפור משמעותי בשנים האחרונות, יש מחסור במוצרים רבים. פסי הייצור בארץ אינם נקיים לחלוטין ומוצרים שונים שמיסודם נטולי גלוטן אינם מקבלים אישור לכך. בפסח חל תפנית – פסי הייצור עוברים חיטוי, מוצרי בסיס מקבלים את האישור שהם נטולי גלוטן, הם זמינים בכל מקום, ובמחיר שווה לכל נפש. הבדל של 180 מעלות משאר השנה בה יש צורך לתור ולחפש אחרי מוצרי מזון נטולי גלוטן ולשלם עבורם מחירים גבוהים במיוחד.

חג פסח נחשב לחג הצליאקים, ואנו ממליצים להצטייד במאכלים נטולי הגלוטן ולהקפיא להמשך השנה!
חג שמח!

באדיבות אתר כללית

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה