פרויקט הנצחת חללים ע”י תלמידי רוגוזין ואולפנית שחם

פרויקט הנצחת חללים ע”י תלמידי רוגוזין ואולפנית שחם

טקס מרגש להענקת אלבומי הנצחה למשפחות שכולות במסגרת פרויקט “לכל חלל יש שם”, התקיים השבוע בבית יד לבנים בקרית אתא. הטקס נערך במעמד נציגי העירייה, יו”ר ארגון יד לבנים, נציגי מנהל חברה ונוער במחוז חיפה וד”ר אדיר זלצר מייסד תכנית ההנצחה בישראל.

במסגרת המיזם הייחודי הנערך בשיתוף עיריית קרית אתא, משרד החינוך, ארגון יד לבנים ומדרשת אורנים נפגשים תלמידים מהחטיבה העליונה “רוגוזין” ומאולפנית שח”ם עם משפחות שכולות ונחשפים לסיפור חייהם.

בשנת הלימודים החולפת, נפגשו התלמידים בבתיהם של המשפחות, נחשפו לתחנות בחייו של כל חלל אותו הנציחו תוך שימת דגש על  תחביביו וחלומותיו. כל החומרים הכתובים לצד התמונות נאספו ותועדו לכדי אלבום הנצחה שהוגש למשפחות בערב זה.
פרויקט הנצחת חללים

ד”ר מתי אבני, יו”ר בית יד לבנים בקרית אתא ציין כי תהליך ההנצחה מאפשר למשפחות השכולות  לזכור, לדבר ולשתף במסע הזיכרון האישי והפרטי ומאפשר לדור הצעיר להתוודע לאומץ ליבם של היקרים אשר בנופלם ציוו לנו את החיים.

מעיריית קרית אתא נמסר: ” גבורת הנופלים במערכה, מצטרפת לגבורה המיוחדת של משפחותיהם – ההתמודדות היומיומית עם האובדן. מפעל הנצחה זה, מסמל את הנחישות, את ההקרבה העצמית למען מטרה נעלה ואת תחושת השליחות המהווים את העקרונות שהנחילו החללים למדינת ישראל. יהי זכרם ברוך”

 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה