קריית ביאליק-אושר פרוייקט תשתיות ענק בצפון העיר

פרויקט תשתיות ענק יצא לדרך
חברת החשמל מבצעת עבודות להטמנת קווי מתח גבוה לאורך השכונות החדשות בקריית ביאליק
במסגרת הקמת שכונת “נאות אפק” בקריית ביאליק, החלו עבודות  הביצוע של פרויקט הטמנת קווי מתח עליון וקווי מתח גבוה באורך של כ- 1,800 מ’ אשר יונחו ממחלף ח”ן בצפון הקריה ועד כביש 79, לאורך שכונת נאות אפק ופרויקט “לב העיר”, שיוקמו בשנים הקרובות בקריית ביאליק. כמו כן, תקים חברת החשמל 4 עמודי מתח עליון חדשים אשר יתחברו לרשת החשמל הארצית בשני קצוות פרויקט ההטמנה. עלותו של הפרויקט נאמדת ב 110 מיליון ₪ והיא מבוצעת על ידי חברת החשמל במימון עיריית קריית ביאליק .
מדובר באחד מפרויקטי העתקת תשתיות הגדולים ביותר שנעשו אי פעם  בארץ . בכדי לצאת לפרויקט בסדר גודל כזה, נערכו ישיבות רבות לצורך תיאום תכנון ההטמנה תוך מתן פתרונות הנדסיים וחשיבה על השפעות הפרויקט על המערכות הנוספות באזור, החלטות על שלביות הביצוע ומרכיבים נוספים.

במסגרת העבודות יוטמנו 2 קווי מתח עליון ו – 11 קווי מתח גבוה מתחת לסוללת העפר והקיר האקוסטי אשר יוקמו מזרחית לשכונת צור שלום לאורך כביש עוקף קריות.
הטמנת קווי החשמל תאפשר הורדה לאפס של הקרינה האלקטרומגנטית ופגיעה נופית. הטמנת הקווים תאפשר השלמת סלילת כביש 10 ופיתוח מתחם ה’ בשכונת נאות אפק.

ראש העיר, אלי דוקורסקי: ” בהקמת שכונות חדשות אנו נותנים את הדעת בראש ובראשונה לנושא איכות הסביבה ובריאות הציבור. למרות עלותו הגדולה של הפרויקט החלטנו ללכת על הטמנת קווי המתח בכדי להוריד לאפס את השפעתה של הקרינה על אזור המגורים הן בשכונות החדשות והן בשכונות הוותיקות לאורכן יעבור קוו המתח”.

צילום: דוברות עיריית קריית ביאליק

צילום: דוברות עיריית קריית ביאליק

 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה