קריית ביאליק בחרה את יקיריה לשנת 2018

קריית ביאליק בחרה את יקיריה לשנת 2018

עיריית קריית ביאליק ציינה את הערכתה למתנדבי העיר בטקס “יקיר העיר” המסורתי שנערך ביום ירושלים. העיטור הוענק לאישים שתרמו והשפיעו על העיר בתחומי החינוך, התרבות, הפעילות הציבורית וההתנדבות.

בטקס זה העניק ראש העיר, אלי דוקורסקי, יחד עם חברי הועדה שבחרה את הזוכים , את התואר המכובד לששת תושבי העיר שבלטו בתרומתם לקהילה : מיכה פרלמוטר, רחלי ברקוביץ’, רבקה לב, מיקי קמני, הרב נחום יצחק ודודו שגיא.

ראש העיר, אלי דוקורסקי, בירך את היקירים על עשייתם רבת השנים והתנדבותם ברחבי העיר למען הקהילה:” יקירות ויקירי העיר, איש מכם לא עשה את שנות התנדבותו למען קבלת הפרס אלא למען העשייה עצמה. אולי עקב כך אתם ראויים מכל לקבלו. השנה הוגשו לוועדת הפרס כ – 30 מועמדויות. הבחירה הייתה קשה, אך בסיכומו של דיון ההחלטה התקבלה פה אחד ואתם נבחרתם. רבות ורבים עשו חייל בשטח ההתנדבות ואתם עליתם על כולם. אנו תושבי קריית ביאליק, אסירי תודה על פועלכם”.

מיכה פרלמוטר

בן 68, עלה לארץ בשנת 1957 מפולין. שירת בצבא קבע במשך 8 שנים, לאחר שחרורו עבד ברפא”ל 20 שנה ועם פרישתו התנדב במשך 7 שנים נוספות.

מלווה קשישים עריריים בשגרת יומם, מתנדב במסגרת של”מ עם האוכלוסייה הבוגרת, הקים את הטלוויזיה הקהילתית בקריית ביאליק לפני 6 שנים ומאז מקפיד לשדר מדי חודש מגזין העוסק במגוון תחומי החיים ומשודר בטלוויזיה הארצית. מיכה וחבריו מקיימים מפגשים שבועיים, מארגנים יחדיו את חומר השידור ואף נפגשים עם ילדי העיר הלומדים את רזי המקצוע.

רחלי ברקוביץ

בת 65, ילידת הארץ. עם פרישתה ממערכת החינוך לפני כ- 9 שנים, הקימה את קבוצת של”מ זה”ב בגן, העוסקת בהסברת הבטיחות בדרכים לילדי הגיל הרך בכלל גני הילדים בקריית ביאליק בפרט תוך הפעלת מערך סבתות מתנדבות המסייעות בגנים.

מעשירה את צוות המתנדבות במגוון השתלמויות והעצמה ובסיום כל שנת פעילות עורכת לכבודן מסיבת הוקרה. רחלי היא הראשונה והיחידה בארץ שהכניסה את נושא הבטיחות בדרכים לגן בו לומדים ילדי PDD  (ילדים אוטיסטיים) . בנוסף, רחלי חברה בוועדת התרבות של מתנדבי העיר, פעילה במועצת הנשים העירונית ומשתתפת בוועדות שונות של העירייה. לאחרונה הקימה בטיילת בן גוריון את “עץ המשאלות של החברים שברמזור” ואת מגרש ההנחיה ללימוד כללי הבטיחות בדרכים הלכה למעשה בגן “סביונים”.

רבקה לב

בת 69, מתנדבת בבי”ס “הבונים” מזה 11 שנים. מתייצבת בכל בוקר לעזרת התלמידים במהלך השיעור ובהכנת שיעורי הבית בתום יום הלימודים. בשנים האחרונות אף החלה לעזור למורות כיתות א’ בקידום התלמידים ובעזרה בכיתות.

רבקה תורמת רבות ממרצה ומזמנה גם מעבר לשעות הלימודים ומכינה הפעלות חינוכיות לילדים על חשבון זמנה הפנוי בבית.

יקיר העיר קרית ביאליק, 2018. צילום: יח"צ

יקיר העיר קרית ביאליק, 2018. צילום: יח”צ

מיקי קמני

בן 75, תושב קריית ביאליק מילדות ועד היום.

פעיל מרכזי באגודה ההדדית קריית ביאליק ויו”ר הוועד המנהל מזה 14 שנה. יוזם ופעיל בקידום ופיתוח מוזיאון “מדור לדור” בעיר, מתנדב בפעילויות שונות בעירייה ומשתתף בישיבות מועצת העיר , מעל 30 שנה חבר בוועדת התחבורה, 20 שנה שימש נציג הציבור בוועדה לבניין ערים, שימש כיו”ר ועדת הערער של הארנונה בקריית ביאליק, בשנים האחרונות משמש כשופט בוועדה למען ארץ ישראל יפה. חבר בצוות עירוני של מלחמה בסמים, עומד בראש מפעל המלגות בעיר, תומך בפעילויות מועצת הנוער במהלך חופשת הקיץ, תרומה לנזקקים ופעילויות ברוכות לרווחת התושבים. ממובילי פרויקט שימור אתרים היסטוריים בעיר, יזם ומלווה את תוכנית “ישראל נגלית לעין” העוסקת בתיעוד תצלומים היסטוריים.

הרב נחום יצחק

בן 66, תושב העיר ומוביל בה את בית חב”ד שזהו מפעל חייו.

פועל ימים כלילות למען תושבים ללא כפייה דתית ובאהבה רבה. מקיים חלוקת מזון בסתר לנזקקים בכל יום חמישי לקראת השבת, בית כנסת פתוח בחגי תשרי, יזם את הדלקת חנוכייה וחלוקת סופגניות ברחבי העיר בכל ימות החנוכה, משתה פורים והפנינג לילדים. כל מעשיו ותרומתו מתבצעות בלב שלם ומתוך אהבת חינם.

דודו שגיא

בן 69, פעיל בוועד המנהל של כפר ילדים ונוער “אהבה” במשך 30 שנה.

בער חבר  מועצת העיר ומשתתף בוועדות שונות בעיר: יו”ר ועדת תרבות, יו”ר ועדת כספים, חבר הנהלת העיר.

חבר בהנהלת אגודת ידידי התזמורת הסימפונית חיפה וגזבר העמותה , נשיא רוטרי קישון לשנים שפועל רבות למען הנזקקים, חבר נשיאות וסגן נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון, שימש כסמנכ”ל הקריון במשך 7 שנים ותרם לקידום עסקים ומוסדות בעיר.

יקירי העיר הוזמנו לבמה לקבלת התואר המכובד תוך הקראת קורות חייהם ונימוקי הועדה שבחרה בהם.

דוקורסקי ציין כי לא בכדי יום ירושלים נבחר להענקת התואר יקיר העיר: ” ירושלים היא עיר המקודשת לכל הדתות, אך בראש ובראשונה היא בירתינו, בירת מדינת ישראל לנצח נצחים. השנה שירושלים מציינת 50 שנה לאיחודה, זה סימבולי במיוחד להוקיר את תודתנו לתושבי העיר התורמים “.

 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה