קריית ביאליק בין המובילות בארץ בהתחדשות עירונית

קריית ביאליק בין המובילות בארץ בהתחדשות עירונית

עיריית קריית ביאליק יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מקדמות תכנית לקביעת מדיניות להגדלת זכויות בנייה לאורך כביש 4, הכביש שמהווה עורק תחבורה ראשי בו עוברים קווי המטרונית-  מערכת תחבורה ציבורית עתירת נוסעים. כידוע, פרויקטים של התחדשות עירונית באים לשדרג, לחדש ולשפר את התשתיות הקיימות, את בתי מגורים ושטחים ציבוריים באזורים הוותיקים של העיר.
הדבר נעשה על ידי תוכניות עיבוי וחיזוק מבנים קיימים בדומה לתוכנית תמ”א 38 או על ידי הריסת מבנים ישנים ובניית חדשים במקומם (תמ”א 38/2).
מדובר ביוזמה ממשלתית אשר מטרתה לחולל  שינוי, צמיחה והתפתחות, לתת זריקת עידוד לאזורים הוותיקים ולהחיות את הרקמה העירונית הישנה לצד החדשה.
IMG-20190408-WA0062

לצורך קידום התוכנית הוקם צוות היגוי אשר עתיד לקבוע את מדיניות ההתחדשות.
בוועדת ההיגוי יהיו חברים נציגי עירית קרית ביאליק, לשכת התכנון המחוזית והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.
לליווי המקצועי של הפרויקט נבחר צוות תכנון ברשות  האדריכל אורי מזור ממשרד מזור – פירשט, אשר יגיש את המלצותיו בנוגע לקידום התוכנית לוועדת ההיגוי.

גבולות האזור שמיועד להיכלל בתוכנית הן בין צומת אפק עד צומת הצריף ובין כביש 4 עד רח’ קרן היסוד.  שכונת ביאליק דרום כלולה בפרויקט במלואה.
לפי הארגון הישראלי להתחדשות עירונית “מגדילים” קריית ביאליק קרית היא בין הערים המתחדשות ביותר בישראל, כאשר 2.3% מהדירות בעיר ייבנו או נבנו במסגרת פרויקט התחדשות עירונית.
ראש העיר, אלי  דוקורסקי: “. זו הזדמנות עבור בעלי הדירות לחזק, למגן ולהרחיב את דירותיהם ובכך לשפר את איכות חייהם ולהשביח את נכסיהם. קידום פרויקט התחדשות עירונית יאפשר לקבוע מדיניות ברורה וראייה מערכתית לגבי העיר כולה תוך מתן דגש לנושא תשתיות, חניה ונגישות תחבורתית”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה