קריית ביאליק-בית ספר שהוא גם אקדמיה

קריית ביאליק-בית ספר שהוא גם אקדמיה

בית ספר עמית אקדמיה
תכנית התנסות ייחודית נפתחה בקריית ביאליק בשיתוף מכללות גורדון ואורנים
סטודנטים להוראה יוכשרו לעבודה מעשית בבתי הספר פסגות ואורט קריית ביאליק כבר החל מהשנה הראשונה ללימודיהם

לאור העובדה שמורים חדשים רבים נושרים ממערכת החינוך במהלך חמש השנים הראשונות לעבודתם, עלתה ביתר שאת חשיבותו של החיבור בין האקדמיה לשדה. מטרת התכנית “בית ספר עמית אקדמיה” היא להכשיר סטודנטים להוראה במסגרת ייחודית של בית הספר תוך חשיפתם למגוון תפקידים ומשימות. בדומה לתוכנית עבור הרופאים והאחיות המכשירה אותם כבר בשלבים המוקדמים ללימודיהם  להתנסות הקלינית במחלקות בבתי החולים, הוחלט על הפעלת מודל דומה עבור המורים לעתיד. כך סטודנטים להוראה החל משנתם הראשונה כמתמחים, נדרשים להוראה פעילה ורציפה, ניהול כיתה ומילוי תפקידי חינוך.
טיול (1)

הסטודנטים המתנסים במסגרת הייחודית מגיעים לבית -הספר  בקריית ביאליק למספר ימי התנסות קבועים במהלך השבוע. הסטודנטים מתנסים לאורך השנה במספר תחומי דעת בשכבות הגיל השונות במגוון רחב של שיטות וטכניקות הוראה. כמו כן, מתארחים הסטודנטים בשיעורים של עמיתיהם וכן בשיעורים של מורים מאמנים נוספים וכך נחשפים למספר רב של סגנונות הוראה, לדרכים שונות למתן חיזוקים, להתייחסות לשונות בכיתה, ולדפוסים שונים בהקניית הרגלי למידה, טיפוח אקלים כיתה נוח וכן רוכשים מיומנויות בעבודת צוות ובשיתוף פעולה פורה. הסטודנטים משולבים בפעילות הבית-ספרית על רבדיה השונים, תוך קיום קשר ישיר ושוטף עם כל בעלי התפקידים . חיבור זה תורם לכניסה ‘רכה’ יותר ולמניעת הנשירה של המורים הצעירים שאותרו כבעלי כישורים גבוהים, בראשית דרכם בהוראה.
בשנת הלימודים הקרובה ישתלבו בקריית  החינוך אורט קריית ביאליק 13 סטודנטים ממכללת אורנים ובבית הספר פסגות 14 סטודנטים ממכללת גורדון.
ראש העיר, אלי דוקורסקי: “אני מברך על היוזמה במסגרתה בתי הספר המשתתפים בפרויקט יוגדרו כעמיתי אקדמיה. כל השותפים בתוכנית נתרמים  מיחסי גומלין והפרייה הדדית : תלמידים, מורים, סטודנטים ונציגי המכללה “.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה