קריית ביאליק חוגגת את יום הניצחון ה- 72 על גרמניה הנאצית

 

image001 (2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קריית ביאליק חוגגת את יום הניצחון ה- 72 על גרמניה הנאצית

עשרות ווטרנים מלווים בתלמידי בית הספר “פסגות” ונציגי תנועות הנוער בעיר הגיעו לציין את יום הניצחון ה- 72  על גרמניה הנאצית.
יום הניצחון צוין בטקס חגיגי ומרגש  במעמד ראש העיר אלי דוקורסקי, סגן ראש העיר ויו”ר ועדת הקליטה ניומה רצ’בסקי, מנהלת מרחב חיפה והקריות במשרד העלייה הקליטה, ג’נה פטרקובסקי, בחירי העירייה, הווטרנים, בני משפחותיהם ותלמידי בתי הספר בעיר.
הטקס נערך בהוסטל צור שלום בסמוך לאנדרטת הניצחון .
image001 (2)
ראש העיר אלי דוקורסקי אמר בדבריו:” כמיטב המסורת הנהוגה בקריית ביאליק, מאז בוא גלי העלייה המבורכים מארצות חבר העמים, אנחנו מציינים בשמחה ובגאווה את ניצחון בנות הברית על גרמניה הנאצית.השנה מלאו 72 שנים לניצחון שהאיר את העולם מן החושך שירד עליו וצבע את האנושות באור קודר ומחפיר. בתודעה נצרבת, ובצדק, מלחמת העולם השנייה כמלחמה בה נטבחו 6 מיליון יהודים, מלחמה נוראה בה הובלו אחינו אל מותם במשרפות ובכבשנים, בתאי הגזים ובתאי המוות, בירי ובחניקה. בצד התוגה והאסון שנפלו על בני עמנו, נזכור ונעלה על נס את אחינו היהודים שלחמו לצד בנות הברית ובשורותיהן נגד צבאו של היטלר יימח שמו וזכרו. אף כי חלקם של היהודים בניצחון הגדול הוצנע – מופת גבורתם ותפארת לחימתם הם זיכרון עולם במאבק שניהלה האנושות על קיומה”.

דוקורסקי ציין את חשיבותה של הקמת מדינת ישראל כבית עבור כל יהודי: “הקמת מדינת ישראל מבטיחה כי לא יובל עוד ילד יהודי למוות, לא יופרד עוד איש מרעייתו רק משום שהינם יהודים, לא יושפלו קשישים בכיכר העיר רק משום היותם יהודים”.
 ראש העיר הוסיף כי מופת גבורתם של הלוחמים הווטרנים תלווה את העיר קריית ביאליק לעולמים והאנדרטה שהוקמה היא הוכחה  ניצחת לכך.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה