קריית ביאליק מציינת את חג הסיגד

קריית ביאליק מציינת את חג הסיגד

חג הסיגד , חגה של העדה האתיופית צוין באירועים מרהיבים בקריית ביאליק.

בשבוע שעבר ציינה מדינת ישראל את חג הסיגד, חגה של העדה האתיופית שהוכר בחוק כאחד מחגי ישראל. ביום זה עולים בני העדה לירושלים ומקיימים כנס התוודעות שנתי של העם היהודי וחידוש בריתו עם אלוהים. חג הסיגד מציין את הסגידה של יהודי אתיופיה למדינת ישראל ולירושלים.
סיגד

בקריית ביאליק החלו את חגיגות הסיגד בערב שחשף לציבור את מנהגי ומאכלי העדה האתיופית . האירוע התקיים במתנ״ס עופרים בחסות עיריית קריית ביאליק ומשרד העליה והקליטה בהשתתפות כ-100 בני העדה וותיקי העיר. האורחים נהנו ממייצגי התרבות האתיופית, שלל מאכלים אותנטיים, תצוגת כלי בית ססגוניים , טקס הבונה שהוא טקס הכנסת אורחים והכנת קפה. באירוע הופיעו בני העדה ובראשם להקת נשות הקהילה “למלם” שהוקמה ביוזמת מנהלת מוקד קליטה של עולי אתיופיה , אורה מנגיסטו ולהקת “איוריקה”.
את האירוע כיבד בנוכחותו ח״כ יואב קיש, שנשא יחד עם ראש העיר, אלי דוקורסקי, דברי ברכה.

אירוע מרהיב נוסף התקיים באולם הדרמה של חט”ב אפק בחסות עיריית קריית ביאליק, רשת המתנ”סים והמשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל.

המופע “משפחה והסודות שלה” של להקת “אינסרא”, מוסיקה, מחול ושירה אותנטיים הלהיבו את הקהל.

ראש העיר, אלי דוקורסקי, בירך את בני העדה :” אין יפה מחגם של בני העדה המקסימים. אני גאה ונרגש לחגוג אתכם את חג הסיגד , ליהנות משלל הופעות תרבות , ליהנות מהריקודים הססגוניים ולטעום ממאכליכם המיוחדים. “.

בתמונה: להקות נשות קהילה “למלם” עם ראש העיר, אלי דוקורסקי וח”כ יואב קיש

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה