קריית ביאליק מקדמת נגישות באמצעות העסקת בעלי מוגבלויות

קריית ביאליק מקדמת נגישות באמצעות העסקת בעלי מוגבלויות

עיריית קריית ביאליק הייתה החלוצה בין הרשויות המקומיות שעוד לפני החלת התיקון לחוק בנוגע לשוויון זכויות לאנשים בעלי מוגבלויות החלה לשלבם במערכת העירונית. סיפורו של ירון דהן, צעיר בן 34, תושב קריית ביאליק, הוא רק דוגמא אחת לכך.

לפי דברי אמו, חנה, ירון הפך למוגבל בגיל 10 כשנפל מגובה רב בבניין שהיה בהקמה. מאז הוא נעזר בכיסא גלגלים, עקב השיתוק בפלג גופו התחתון.

ביוזמה משותפת של ראש העיר, אלי דוקורסקי, ומנהל בית הספר קדימה, יוסי חלוואני, מועסק ירון בספריה הבית ספרית כעובד מן המניין של הרשות המקומית. הוא אחראי על קיטלוג ממוחשב של הספרים, הכנת ברקודים והקלדת הנתונים בתוכנה הייעודית.
דהן

העירייה ובית הספר רכשו עבור ירון מקלדת, צג ועכבר המותאמים באופן מיוחד למוגבלותו ומאפשרים לו לעבוד. בכך, מדי יום, מתייצב ירון בספריה יחד עם אמו, חנה שעוזרת לו, משרת את תלמידי ומורי בית הספר בהכנת מאגר הספרים הממוחשב.

חנה דהן, אמו של ירון :” העבודה בבית הספר מאוד חשובה לירון, גורמת לו לתחושת שייכות, מאפשרת לו קיום סדר יום ומסגרת ונותנת תחושה שעבודתו נחוצה וחשובה. אני מודה לראש העיר, אלי דוקורסקי ולמנהל בית הספר, יוסי חלוואני שללא היסוס אפשרו לירון להשתייך לארגון מסודר ולהרגיש שווה בין שווים”.

ראש העיר, אלי דוקורסקי:” לצד ההנגשה הפיזית של עירנו עבור התושבים בעלי מוגבלויות, אני רואה חשיבות רבה בקידומם כי הם חלק מההון האנושי של הקריה. אני מאמין בשינוי תפיסות, בהורדת מחיצות וסטיגמות. אנו כרשות מקומית רוצים לתת לכל תושב הזדמנות שווה הן בתעסוקה והן בשעות הפנאי”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה