קריית ביאליק-פרויקט ענק להתקנת תאורה “חכמה” ברחבי העיר

קריית ביאליק בפרויקט ענק להתקנת תאורה “חכמה” ברחבי העיר

עיריית קריית ביאליק באמצעות החברה הכלכלית מבצעת פרויקט חסר תקדים להחלפת כ- 3000 גופי תאורה ברחבי העיר לתאורת LED “חכמה” בעלות של כ- 12 מיליון ₪

לאחר עבודת הכנה מעמיקה שכללה סקר תאורה קיימת, הוכנה תוכנית הנדסית מדוקדקת להחלפת גופי תאורה, כאשר כל גוף תאורה ברחבי העיר קיבל התייחסות ייחודית מבחינת איכות וכמות הארה בהתאם למיקומו ושעות פעילותו. עיריית קריית ביאליק החליטה להחליף את כל התאורה בעיר לתאורת LED המתאפיינת באור בהיר, אחיד ומדויק הניתן לקבלו בכל גוון של צבעי הקשת. גופי התאורה שיסופקו יקבלו אחראיות היצרן למשך 10 שנים לפחות , יהיו איכותיים ועמידים לאורך זמן, אטומים לחלוטין וללא חשש לחדירת מים או אבק. כל כביש, שביל ופארק יקבלו את עוצמת התאורה הייחודית והאופטימאלית עבורם. על עמודי התאורה ברחבי העיר תותקן תשתית של מערכת בקרה (שו”ב) שתאפשר למוקד העירוני לשלוט בכל מנורה ומנורה, לתכנן את שעות העבודה שלה, את רמת ההארה ואת איכותה, להתריע בפני התקלה האפשרית ובעתיד תאפשר להתקין על עמודי התאורה את מצלמות האבטחה, רשת  WI-FI, חיישנים למדידת זיהום אויר ולניטור צפיפות רכבים ואפילו לשמש במידת הצורך כרשת סלולר בשעת חירום.

המערכת החכמה לניהול מרחוק של תאורת הרחוב תבטיח את כמות האספקה הנכונה של האור בכל מקום ובכל זמן. כל גוף תאורה יהיה ניתן לכיבוי, הדלקה ולשינוי עוצמת האור מתוך מערכת בקרה של המוקד העירוני וכל זאת מבלי שתידרש תשתית מיוחדת ושליחת חשמלאי למקום.
עיר חכמה

התאורה החסכונית והחכמה היא צעד ראשון בהתייעלות האנרגטית בקריית ביאליק.  המעבר לתאורת LED יאפשר חיסכון עתידי,  הן מבחינת האחזקה והן מבחינת צריכת החשמל. עלותו של פרויקט החלפת גופי התאורה נאמדת בכ- 12 מיליון ₪. בשלב הראשון יבחרו מספר רחובות  בעיר לצורך ביצוע הפיילוט ולאחר מכן תחל החברה הכלכלית להחליף את גופי התאורה בכל רחבי העיר. הפרויקט אמור להימשך כשנתיים.

ראש העיר, אלי דוקורסקי: ” על פי נתוני משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, כ- 50% מצריכת האנרגיה ברשויות המקומיות מהווה תאורת רחובות.  החלפת מערכות תאורה ברחובות העיר ובשטחים ציבוריים למערכות חסכוניות ויעילות תאפשר לנו להתייעל, לחסוך בעלויות אחזקה ולהביא לכ- 50% בחסכון אנרגטי עתידי בנוסף ליתרון סביבתי”.

קרדיט צילום: billion.com

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה