אורט דפנה מקריית ביאליק זכתה במקום ראשון בתחרות הארצית לחקר מדעי

אורט דפנה מקריית ביאליק זכתה במקום ראשון בתחרות הארצית לחקר מדעי

קבוצת תלמידים מבית הספר אורט דפנה מקריית ביאליק זכתה במקום ראשון בתחרות הארצית לחקר מדעי ולציון לשבח בתחרות הארצית ” גם אני יכול”

 תלמידי אורט דפנה מקריית ביאליק השתתפו בפרויקט “גם אני כיול” לפיתוח מוצרים לבעלי מוגבלויות והשנה הם פיתחו מוצרים עבור משתתפי עמותת “אתגרים” הפועלת בחצר בית-הספר. במהלך השנה נפגשו תלמידי התוכנית עם משתתפי מועדון רוכבי האופניים של עמותת “אתגרים”, עמותה ייחודית הפותחת שעריה לאנשים עם מוגבלות מכל סוג ושמה לה ליעד ערכי קידום והעצמה, שילוב חברתי וטיפוח מצוינות, התעוזה ותחושת המסוגלות דרך הספורט. במפגשים עלו למדו בני הנוער על הקושי שקיים לאנשים הרוכבים באופני יד לנסוע  בתנאי שטח מורכבים.
IMG-20190603-WA0033

התלמידים פיתחו מוצר בשם Safe chair המאפשר לרכב על אופני “טנדם” המיועדים לרכיבה בשניים, עבור לוקה בשיתוק מוחין. בדרך כלל משתמשים באופניים מסוג זה רק בעלי מוגבלות ראיה שמובלים על ידי רוכב נוסף. המוצר שפותח על יד התלמידים מאפשר לשמור על יציבות גם לבעל מוגבלות בחלקו התחתון של הגוף. פיתוח זה זכה במקום הראשון בתחרות המחוזית ולציון לשבח בתחרות הארצית. המוצר פותח בשיתוף עם מתנדבי רפא”ל.

המוצר הנוסף שפותח על ידי התלמידים הינו יריעות נאכלות להכנת אריזות אכילות. המוצר פותח לרווחת הקהילה כולה בשם קיימות וצמצום כמות הפסולת.   עבור המוצר זכו התלמידים במקום ראשון בהצטיינות ביריד חקר מדעי ארצי.

ראש העיר, אלי דוקורסקי הודה לתלמידים ולמתנדבי רפא”ל, למנהלת בית הספר, רעיה טובול  ולחגית פלח, מנהלת אשכול פיס, בירך על ההשקעה וציין את הערך המוסף במתן מענה לצרכי השונה בחברה: ” אני גאה בבני הנוער של קריית ביאליק שמצטיינים בכל התחומים. אך יותר מכל אני גאה בהם על נכונותם להשקיע בעזרה לזולת”

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה