דוקורסקי ביקש אישור מועצת העיר להתקין בכל בניין חדש בקריית ביאליק דפיברילטור

דוקורסקי ביקש אישור מועצת העיר להתקין בכל בניין חדש בקריית ביאליק דפיברילטור

קריית ביאליק היא העיר הראשונה בארץ שדורשת התקנת דפיברילטור בהוראות המרחביות 

ראש העיר אלי דוקורסקי ביקש ממועצת העיר  שתכונס ביום רביעי  הקרוב (24.2.2021) לאשר את חובת התקנת מכשיר דפיברילטור בכל בניין חדש שיוקם בעיר. קריית ביאליק תהיה העיר הראשונה בארץ בה תידרש התקנת דפיברילטור בהוראות המרחביות. בכל בניין מגורים חדש  בעל 6 יחידות דיור ומעלה יותקן דפיברילטור בלובי הבניין או בחדר מדרגות. קבלת טופס האכלוס (טופס 4) תהיה תלויה בין השאר בנוכחות המכשיר בבניין. המכשיר יידרש הן בבניני מגורים, הן בבנייני משרדים ובמרכזים מסחריים. גם באזור תעשיה קריית ביאליק, בעלי נכסים שירצו להרחיב את הנכס יתבקשו להתקין את מכשיר המציל חיים.

בשנה האחרונה התקינה עיריית קריית ביאליק דפיברילטור, מכשיר מציל חיים במוסדות ציבור, חינוך ובמרחבים הפתוחים. הדפיברילטור הוא מכשיר המחזיר קצב לב לפעולה סדירה על ידי מתן שוק חשמלי ללב באמצעות 2 אלקטרודות המוצמדות לגוף החולה בסמיכות ללב.

השוק החשמלי משתק רגעית את פעולת הלב וכאשר הלב חוזר לפעולה הוא פועם בצורה סדירה.

הדפיברילטורים שנפרשו ברחבי קריית ביאליק הם פשוטים לשימוש והפעלה, דוברי רוסית, עברית וערבית המספקים תמיכה לאורך כל תהליך ההחייאה ומעניקים מענה לכל סוגי דום לב וקלים להפעלה גם לאלו שאינם חובשים או פרמדיקים.

כ – 20 מכשירי דפיברילטור הותקנו בבתי הכנסת בעיר, במתנ”ס דן ומתנ”ס עופרים, בדוכני מפעל הפיס ובכל בתי הספר בעיר.
IMG-20200804-WA0032

בשבועות הקרובים יותקנו מכשירים במרחב הציבורי במרכז בגבעת הרקפות, בטיילת רבין, בפארק אריאל שרון, בפארק בנאות אפק וזאת בנוסף למכשיר שכבר הותקן בטיילת הגדורה בסמוך לשדרות בן גוריון.

ראש העיר אלי דוקורסקי: “הרעיון בהתקנת דפיברילטורים ברחבי העיר בא להנגיש את השירות מציל החיים לציבור הרחב. הניסיון מלמד שבמקומות בהם היה דפיברילטור בקרבת מקום האירוע, הצלחנו להציל את חיי התושבים. דרישת התקנת מכשירי דפיברילטור בבניינים חדשים שהנחתי על שולחן מועצת העיר, תסייע להגדיל את כמות המכשירים מצילי חיים ברחבי קריית ביאליק.  במרחב הציבורי הפתוח יותקנו עמדות חכמות הנשלטות על ידי מד”א מרחוק. בקרות אירוע לבבי יש להתקשר למוקד 101 של מד”א, שיפתח את המתקן בהפעלה מרחוק ובמקביל יישלח צוות טיפול נמרץ. עד להגעתו של צוות מד”א למקום האירוע, האזרח יקבל סיוע ראשוני. “.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה