החברה הכלכלית קריית ביאליק הפסיקה את עבודתה של חברה בעבודת תשתית בשכונת נאות אפק.

החברה הכלכלית קריית ביאליק הפסיקה את עבודתה של חברה בעבודת תשתית בשכונת נאות אפק.

 

החברה הכלכלית קריית ביאליק הודיעה לחברת “עינב חץ” על חילוט כספי הערבות בסך 12.5 מיליון שקלים וסילוק ידה בעבודת תשתית בשכונת נאות אפק, ברחובות התל,  האצ”ל וחוגלה.
ההודעה של החברה הכלכלית נשלחה לחברת “עינב חץ” לאור הפרות חוזרות ונשנות של תנאי המכרז, אי עמידה בלוח הזמנים ועצירת העבודות אשר גורמות לנזקים רבים הן באכלוס השכונה החדשה “נאות אפק”, הן בחיבור השכונה למחלף ביאליק צפון (מחלף ח”ן) והן לתושבי העיר עקב  עצירת העבודות לביצוע קו ביוב ברחובות אצ”ל ועבודות תשתית אחרות ברחובות חוגלה והתל.
IMG-20200109-WA0014

חברת “עינב חץ” זכתה בשנת 2017 במכרז לביצוע עבודות עפר ותשתיות לרבות גשרים הנדרשות במסגרת הקמת שכונת נאות אפק בקריית ביאליק.
היקף המכרז בו זכתה החברה עומד על 213 מיליון ₪, כאשר מועד סיום העבודות החוזיות תוכנן לחודש פברואר 2020. לאור אי עמידה בלוח הזמנים ועצירה כמעט מוחלטת של ביצוע העבודות בשטח על ידי חברת “עינב חץ”,  קיים חשש לאי עמידה בהתחייבויות של הרשות המקומית כלפי היזמים למועדי אכלוס השכונה.

המשך אכלוס השכונה תלוי בביצוע העבודות בקו ביוב, אשר אמור לתת מענה לגידול משמעותי במספר התושבים. דהיינו, ללא סיום העבודות בקו הביוב לא יתקיים אכלוס.
כמו כן, חברת “עינב חץ” עצרה את כל העבודות בגשר ז’בוטינסקי, ברחובות התל, חוגלה והאצ”ל, השאירה נתיבי תחבורה חסומים ופערים אשר פוגעים במרקם חיי התושבים.
“עינב חץ” לא בצעה את העבודות בקירות התומכים המהווים תנאי לפתיחת מחלף ביאליק צפון (ח”ן) לתנועה. בנוסף לכך, הפסיקה החברה כלל את עבודות המילוי בחלקו הצפוני של כביש 10, דבר שמעכב עבודות של חברת חשמל ומקורות בשכונת “נאות אפק”.
IMG-20200112-WA0008

בחודש דצמבר 2019 זומנו נציגי החברה לשימוע  בו הושמעו טענות העירייה והחברה הכלכלית בנוגע לפערים בלוחות הזמנים וליקויים בעבודה.
חברת “עינב חץ” לא סיפקה הסברים ממשיים לאי ביצוע עבודות, פרט לטענות לקשיים הכלכליים בפרויקטים אחרים.
גם טרם השימוע התקיימו ישיבות רבות עם החברה בהן הובהר מפורשות כי כל עיכוב בעבודה מסב נזקים עצומים לכל הגורמים.

למרות הבטחות חברת “עינב חץ” לשוב לעבודה, המצב בשטח נותר בעינו.
עקב כך, החליטה החברה הכלכלית קריית ביאליק  על ביטול החוזה, סילוק ידה של חברת “עינב חץ” וחילוט הערבות הבנקאית על חשבון הנזקים שנגרמו בשל הפרות ההסכם. החברה נדרשה לסלק ממקום העבודה את כל החומרים והציוד.

 

 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה