הענקת מדליות לוטרנים לציון 75 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית

הענקת מדליות לוטרנים לציון 75 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית

 

במסגרת שלל האירועים שעורכת מחלקת הקליטה בעיריית קרית אתא לציון 75 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית, נערך בשבוע שעבר  טקס חלוקת מדליות לותיקי הוטרנים, תושבי העיר. 

הטקס נערך במעמד סגן שגריר רוסיה בישראל, מר רוסלן לברושקין, נציגי העירייה, ביניהם יו”ר מחלקת הקליטה עדנה שטרניק, נציגי משרד הקליטה, חברי ארגון הווטרנים ובני משפחותיהם וכלל מופע של מחלקת הקליטה, ברכות וטקס חלוקת מדליות ל- 6 וטרנים, תושבי העיר,  שהשתתפו במצור על לנינגרד.

????????????????????????????????????

 

סגן קונסול רוסיה בישראל הודה לראש העיר על היחס האוהד לוטרנים בעיר ואמר כי:” מס’ הוטרנים בעיר הולך ופוחת מדי שנה ולכן ישנה חשיבות עליונה בהעלאת המודעות ובהנצחת סיפורי הגבורה שהובילו לניצחון על גרמניה הנאצית.”

ארגון הווטרנים של מלחמת העולם השנייה מאחד את ותיקי המלחמה אשר לחמו בנאצים בחזיתות שונות, ובעיקר בצבא האדום של ברית המועצות לשעבר. קרית אתא מונה כ- 80 ווטרנים אשר פועלים בבית גלזר ואף מפעילים שם מוזיאון וטרנים ייחודי ומרתק. במוזיאון נאסף חומר רב על היהודים שהשתתפו במלחמה ושזכו באותות ועיטורים על גבורתם.

ראש העיר, יעקב פרץ:” עוז רוחם של הווטרנים באותם ימים קשים, הוא אחד הגורמים שבעזרתו הצליח העם היהודי לשרוד את התופת ולהקים מדינה בארץ ישראל. בקרית אתא – ההוקרה על פועלם של הווטרנים הפכה למסורת אשר נועדה לשמר ולהנציח את מפעל הגבורה לו היו שותפים. מסורת, המדגישה את האחדות בין עולים ותושבים ותיקים, בין לוחמים ובין ניצולים, תוך שמירה על ציביונו של העם היהודי ואהבת המולדת. “

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה