התיישבות במושבות חלל מציאות או דמיון? – הנושא שמעסיק את תלמידי חט”ב דפנה בקריית ביאליק

התיישבות במושבות חלל מציאות או דמיון? – הנושא שמעסיק את תלמידי חט”ב דפנה בקריית ביאליק

שאלת התיישבות בחלל מעסיקה לאחרונה את נבחרת החלל של חט”ב אורט “דפנה” בקרית ביאליק. לכן הם יזמו האקתון בנושא.

בתחילה, ארגנו ערב חשיפה מקוון אליו רתמו שותפים רבים : אגף החינוך בעיריית קריית ביאליק- מנהל אגף החינוך מר עמי ראובן וסגניתו טלי סוקניק, דוברת העירייה אלונה איזנברג, מנהלת פיקוח מדעים במחוז חיפה חנה שמילוביץ, מחקר ופיתוח של רשת אורט, סטודנטים, יזמים, מהנדסים, נבחרת החלל של בית הספר היסודי “הבונים”, תלמידי החט”ע ונציגי מכללת ותיקים .

באירוע החשיפה, הוצג הנושא לקהילות על רבדיו השונים: בריאות , תחבורה, פיסיולוגיה, חקלאות ועוד. לאחר שבוע מפרך של התארגנות, התקיים ההאקתון באשכול הפיס: אירוע חוויתי, מרתק מרשים ונוצץ אשר בשל מגבלות הקורונה נערך באופן משולב (חלק מן הקהילות השתתפו פנים מול פנים, והאחרים באופן מקוון).
WhatsApp Image 2022-01-18 at 10.07.04 (1)

הקהילות המגוונות חולקו לשש קבוצות עבודה (כאשר בכל קבוצה היה נציג או יותר מכל קהילה). על הקבוצות היה לעמוד בלוח זמנים צפוף , לשתף פעולה עם המשתתפים המחוברים בזום ולהתחרות ביניהם על שתי משימות: יצירת תשתית לנתיב תחבורה ב”מושבת חלל” – אב טיפוס ויצירת רכב אשר מסוגל לנוע על נתיב התחבורה.

התוצרים היו מרהיבים , הדגמים אשר התקבלו היו  מגוונים, מקוריים ויצירתיים והקבוצות הציגו אותם בפני חבר השופטים והיו צריכים “להגן” על המיזמים אשר פיתחו.

במקום הראשון זכתה הקבוצה  אשר תכננה רכב אוטונומי המונע על שדה אלקטרומגנטי באמצעות ריחוף אשר מתמודד עם תנאי שטח קשים במושבת חלל.

ראש העיר , אלי דוקורסקי בירך את התלמידים: “יש לנו דור משובח! “

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה