ירידה משמעותית בפשיעה ועבריינית בקריית ביאליק

 ירידה משמעותית בפשיעה ועבריינית בקריית ביאליק

עיריית קריית ביאליק קיבלה לידיה נתוני עבירות שהתרחשו בתחומה ממשטרת ישראל במפגש שקיים ראש העיר אלי דוקורסקי עם מפקד תחנת זבולון נצ”מ קובי קרני.

לפי הנתונים חלה ירידה של  35% בפתיחת תיקים לבני נוער לעומת שנת 2018. בשנת 2019 נפתחו 100 תיקים לעומת 135 בשנת 2018.
בתחום אלימות בני נוער חלה ירידה משמעותית: מ-37 מקרים בשנת 2018 לעומת 28 מקרים בשנת 2019, בנושא הסמים 17 מקרים לעומת 28 בשנה קודמת.   בהתפרצויות לדירות חלה ירידה של 30% .
בנושא השוד בנסיבות  מחמירות חלה ירידה של 50 אחוז ובמקרי השוד של 83%.
בנושא חטיפת תיקים וארנקים חלה ירידה של 100 אחוז.   בנוסף לפעילות האכיפה קיים השיטור העירוני בשיתוף משטרת ישראל מספר רב של פעילויות קהילתיות, כגון פעילויות הסברה בנושא של מוגנות קשישים, הרצאות וימי שיא בבתי הספר בעיר, פעילות סיירת הורים, התנדבות למען הקהילה ועוד.
מפקד  תחנת זבולון נצ”מ קובי קרני מסר כי פעילות מרכז הגישור בנושא סכסוכי שכנים המתקיימת בקריית ביאליק מהווה מודל לפעילות קהילתית והיא תועתק לרשויות מקומיות נוספות.
כמו כן, היוזמה של קריית ביאליק לשתף את הקהילה האתיופית בסיירת הורים תיושם אף היא במקומות נוספים בארץ. נצ”מ קרני ציין כי הנתונים מצביעים על הצלחתו של הפעלת חוק שמירה עירוני הכולל הפעלת מערך שיטור עירוני ופריסת מצלמות אבטחה ברחבי העיר שמעבירות מידע 24/7 למוקד העירוני.
מאז הקמתו של מערך השיטור העירוני בקריית ביאליק חלה עליה משמעותית בתחושת בטחון התושבים.
מערך השיטור בקריית ביאליק מורכב משוטרי תחנת זבולון ופקחי הרשות. הפעילות המשותפת של השיטור מתרכזת בתחום עבירות איכות חיים, אלימות ופעילות אנטי חברתית במטרה להגביר את תחושת הביטחון בקרב התושבים.
השיטור מבצע פעילות יזומה כגון מבצעים כנגד התפרצויות ומבצעי אכיפה בצמתים.

ראש העיר אלי דוקורסקי מקבל סקירה מנצ"מ קובי קרני על סיכום שנת 2019 בעיר

ראש העיר אלי דוקורסקי מקבל סקירה מנצ”מ קובי קרני על סיכום שנת 2019 בעיר

כמו כן, פועל השיטור למניעת הגעתם לעיר שוהים בלתי חוקיים (שב”חים) ומבצע בדיקות סריקות באתרי הבנייה ברחבי הקריה. מערך השיטור מתנדב ופועל רבות למען הקהילה, הן במשלוחי מנות בחגים, בפעילות בבתי הספר, במועדוני הקשישים וביום המעשים הטובים.

בעקבות קבלת הנתונים, הודה ראש העיר, אלי דוקורסקי למפקד תחנת זבולון על שיתוף הפעולה הפורה: “השיטור העירוני בקריית ביאליק הצליח להפוך לחלק בלתי נפרד מחיי העיר,  לשפר לאין ערוך את חיי התושבים והעלה את ביטחונם האישי.
רוב התושבים מביעים שביעות רצון מהסיורים הנערכים בסביבת ביתם וחשים בטחון כשרואים את הניידת מפטרלת בשעות החשיכה  המאוחרות .

ישר כח לשיטור העירוני קריית ביאליק על פעילותו הבלתי פוסקת לשיפור הביטחון האישי בעירנו”.
דוקורסקי ציין כי השקעה בפריסת מצלמות אבטחה ברחבי העיר מסייעת רבות למהירות התגובה ואפשרות טיפול בעבירות. דוקורסקי הדגיש כי שיתוף הציבור הוא חלק בהצלחת מיזם השיטור העירוני וקרא לתושבי העיר לדווח למוקד העירוני על כל אירוע חריג.  ראש העיר הבטיח: “נמשיך יחד עם משטרת ישראל להקצות את מלוא המשאבים כדי להמשיך להיות עיר בטוחה ונעימה לתושביה”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה