מפקד פיקוד העורף אלוף, אורי גורדין הגיע לפגישת היכרות בקריית ביאליק

מפקד פיקוד העורף אלוף, אורי גורדין הגיע לפגישת היכרות בקריית ביאליק

 

 

בפגישתו עם ראש העיר, אלי דוקורסקי, סקר אלוף גורדין את המצב, את לקחי משבר הקורונה ואת דרכי התמודדות איתו. בפגישה סוכם על העמקת שיתופי הפעולה והמשך התרגולים המשותפים של העירייה ופיקוד העורף לכל תרחיש ייחוס של מלחמה בצפון.

דוקורסקי  הציג בפני האלוף את מאפייני העיר קריית ביאליק ואת ייחודיותה,  את מוכנות הרשות ואת העשייה הרבה בתחום הביטחון בשגרה ובחירום. בין השאר ציין דוקורסקי כי מדי שנה זוכה העיר ב 5 כוכבי יופי עבור החזקת המקלטים, את אתר האינטרנט לשעת חירום שזכה בתחרות הארצית במקום הראשון, את מערך מתנדבים המפואר ואת תרגילי החירום שמקיימת הרשות לעיתים קרובות בשיתוף המשטרה ופיקוד העורף. דוקורסקי הציג את מרכז ההפעלה לשעת חירום החדש שהוקם לאחרונה וכבר הספיק להיות בשימוש נרחב על ידי פיקוד העורף בתקופת הקורונה. ראש העיר תיאר את פעולות הרשות במהלך משבר הקורונה בתחומי הרווחה והחינוך, טיפול בקשישים ודרכי העברת מידע והנחיות לתושבים.

 

בביקור ברשות ציין מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין: ״התרשמתי מאוד מתפקודה של הרשות והעומד בראשה. רשות מקומית היא לבנת יסוד של הכנה לחירום אני יוצא מהביקור בתחושה כי העירייה מכינה את תושביה היטב, ניכר כי ישנה עשייה רחבה גם בשגרה ונושא החירום נמצא בראש מעיינכם. עשייה זו תוביל לעצמאות הרשות בהענקת שירותים לאזרחיה בעת עימות וליכולת תפקודית גבוהה יותר. הדבר המשמעותי ביותר בעיניי הוא תרבות ההכנה לחירום ועלינו לעסוק בזה ולהמשיך לתרגל ולהשתפר כל הזמן. התנהגות נכונה בחירום היא הדבר המרכזי והיא מה שיציל חיים. בין היתר בימים אלו עובדים אנשי הפיקוד על הטמעת מערכת שליטה ובקרה שתאפשר לנו בחירום לנהל את המידע בצורה יותר אפקטיבית. פעילות עיריית קרית ביאליק הביאה למניעת התפשטות נגיף הקורונה המלווה אותנו גם בימים אלה. לתחושת הביטחון של האזרחים חשיבות גדולה והיא מהווה כלי מרכזי בהתנהלות אזרחית נכונה בחירום. השותפות בין פיקוד העורף לרשות היא מצוינת ויש לשמור ולחזק אותה כל הזמן. אנו נהיה לצד הרשות ככל שיידרש״.

 

ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, הודה לאלוף ולנציגי פיקוד העורף על שיתוף הפעולה הפורה בין הרשות לבין פיקוד העורף ואיחל לאלוף גורדין הצלחה בתפקידו: ״קריית ביאליק ערוכה לכל תרחיש אפשרי ומייחסת חשיבות רבה לתרגול מצבי חירום. לכן מעבר להשתתפות באימוני פיקוד העורף יוזמת תרגילים לבדיקה עצמית של מוכנותה. לאחרונה התנסינו בטיפול במשבר הקורונה, נושא שלעולם לא תורגל ואף גוף ממשלתי לא התכונן אליו. הירתמות עובדי העירייה יחד עם המתנדבים למשימה אפשרה לנו להגיע למצב בו תחלואה בקריית ביאליק  היא בין הנמוכות במדינה ״

 IMG-20200701-WA0025

בתמונה: ראש העיר, אלי דוקורסקי ומפקד פיקוד העורף, האלוף אורי גורדין

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה