נחנך “בית הידידות”- מרכז תרבות עירוני ומורשת יהדות אתיופיה בקריית ביאליק

נחנך “בית הידידות”- מרכז תרבות עירוני ומורשת יהדות אתיופיה בקריית ביאליק

טקס חנוכת “בית הידידות” –  מרכז תרבות עירוני ומורשת יהדות אתיופיה, התקיים היום, יום שני, 3.9.18 בקריית ביאליק במעמד ראש העיר, אלי דוקורסקי, יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין,  המשנה לנשיא הקרן לידידות ג’ף קיי, יו”ר מגבית בריטניה לואיז ג’ייקובס, חברת חבר הנאמנים של המגבית קארן גודקיינד, נציגי הקרן לידידות, נציגי מגבית בריטניה ותושבי קריית ביאליק יוצאי אתיופיה.

בית הידידות הוקם במטרה לשמש בית תרבות לתושבי שכונת צור שלום וכבית מורשת לעדות המאכלסות אותה, בעיקר את עולי אתיופיה שהגיעו לקריית ביאליק בשני גלי עלייה גדולים. למטרה נעלה זו רתם ראש העיר, אלי דוקורסקי, את הקרן לידידות בניהולו של הנשיא ומייסד הקרן, הרב יחיאל אקשטיין, שתרמה לטובת הקמת המבנה 1.5 מיליון ₪, את מגבית בריטניה שתרמה חצי מיליון ₪ לטובת הפיתוח והצטיידות וקק”ל שישקיעו מעל מיליון ₪ בפיתוח הסביבתי. עלות הקמת הפרויקט עומדת על כ- 5.6 מיליו ₪.
אלי נוטע

המבנה, שתוכנן ועוצב  ע”י משרד אדריכלים “אטלייה”  בהשראת ה”טוקול” האתיופי, משתרע על שטח של כ- 600 מ”ר ומכיל מרחבים בהם יתקיימו הרצאות, קורסים, סדנאות ומפגשים במגוון תחומים וכן חלל מרכזי גדול המיועד לקיום אירועי תרבות והתכנסויות , תערוכות ומייצגים מתחלפים, ציון חגים ואירועים משמעותיים בתרבות האתיופית והיהודית ובנוסף, גינה רחבת ידיים אשר תוכל לשמש לקיום מופעים ופעילויות תחת כיפת השמיים.

המשנה לנשיא הקרן לידידות, ג’ף קיי בירך את בני הקהילה באירוע ואמר כי:” העלייה מאתיופיה בעשורים האחרונים היא בבחינת נס יציאת מצרים המודרני. אנחנו בקרן לידידות גאים לתמוך מזה עשרים שנה בהעלאת יהודי אתיופיה ובמאמצי קליטתם פה בישראל. לקהילת יוצאי אתיופיה יש תרבות ומורשת מופלאות שיש לשמר ולהוקיר. בשנים האחרונות סייעה הקרן לבנייתם של 22 מרכזים רוחניים לבני העדה בכל רחבי הארץ והם מהווים מקום התכנסות חשוב בו יכולים בני העדה לחגוג את מנהגיהם הייחודיים ולהעביר את מורשתם גם לדורות הצעירים ולכל עם ישראל”

אורה מנגיסטו, מנהלת מוקד קליטה לעולי אתיופיה פנתה בהתרגשות לדוקורסקי: ” רבים מאתנו לא האמינו שנגיע ליום הזה. בפגישות הרבות שקיימו נציגי העדה עם ראש העיר הם חזרו והדגישו את חשיבותו של המרכז עבור בני העדה כולה.  אתה אלי, חזרת ואמרת – נבנה , נעשה! והנה היום קיימת את הבטחתך! אנו אסירי תודה על כך”.

 ראש העיר, אלי דוקורסקי: “אני גאה לחנוך היום בית הידידות ומודה לכל השותפים שהביאו אותנו לרגע מרגש זה: הקרן לידידות, רשות מקרקעי ישראל, מגבית בריטניה וקק”ל. שכונת צור שלום היא אחת השכונות הוותיקות בעיר שבמשך שנים קלטה עלייה. אנו משקיעים רבות בשדרוג השכונה, במתן מגוון אפשרויות בתחומי חינוך, תרבות ופנאי. בית הידידות החדש הינו תוספת נכבדת שתשדרג את רמת איכות השירות לתושבי השכונה ותאפשר לשמר את תרבות העדה האתיופית”.

יו”ר הכנסת, יולי אדלשטיין: ” עוד בהיותי שר הקליטה לפני כעשור, הנחתי על שולחן הכנסת את הצעת החוק לקידום ושימור מורשת יהדות אתיופיה. כולי תקווה כי המקום הזה ישמש להגברת המודעות ולהנצחת מורשתם העשירה של עולי אתיופיה עבור ותיקים ועולים כאחד.”

 בתמונה: יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין וראש העיר, אלי דוקורסקי

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה