נמשך מבצע אכיפה ללכידת כלבים משוטטים בקריית אתא

נמשך מבצע אכיפה ללכידת כלבים משוטטים בקרית אתא

המבצע נערך במטרה להגביר את המודעות ולמנוע את התפרצות מחלת הכלבת בקרב כלבים שאינם מחוסנים

השיטור העירוני והפיקוח העירוני ממשיכים במבצע לאכיפת כלבים משוטטים ברחבי העיר במטרה למגר את תופעת הכלבים המשוטטים ולוודא את חיסונם מפני כלבת במטרה למנוע את התפרצות המחלה בעיר. המבצע נערך בשיתוף עם היחידה הווטרינרית ולוכד הכלבים.

במבצע נתפסו 2 כלבים משוטטים ללא שבב וללא חיסונים וחולקו דוחות לתושבים ששחררו את כלביהם ללא פיקוח כולל מתן דוח ע”ס 730 ₪.

????????????????????????????????????

????????????????????????????????????

בשנה האחרונה אנו עדים לגידול משמעותי בהופעת מחלת הכלבת בכל הארץ ובאזור הצפון בפרט, בכלבים משוטטים וכלבים ביתיים הנדבקים בכלבת מחיות בר, זאת לאחר מספר שנים בהן מספר מקרי הכלבת בישראל נשמר קבוע יחסית.

ע”פ חוק העזר העירוני בעלי הכלבים נדרשים להקפיד לחסנם נגד כלבת מדי שנה ולהקפיד לטייל עימם עם רצועה. שחרור כלבים באופן חופשי, עלול להביאם במגע עם בעלי חיים אחרים החולים בכלבת, ובכך להכניס את המחלה הביתה באמצעות הכלב הביתי ולסכן את בני המשפחה.

המחלקה הווטרינרית של עיריית קרית אתא קוראת לכל בעלי הכלבים שטרם חיסנו את כלבם בחיסון השנתי נגד כלבת, כקבוע על פי חוק, להגיע ולחסן את כלבם בהקדם. בעל כלב אשר לא יחסן את כלבו ו/או יסדיר רישיונו יהיה צפוי לקנס. במקרים בהם נלכד כלב משוטט, נדרש בעל הכלב לשלם גם עבור הובלת הכלב לתחנה הוטרינרית בקריית אתא ודמי אחסון במכלאה, עד לשחרורו על ידי בעליו.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה