סיום חגיגי של מיזם “גם אני יכול” בחט”ב דפנה

סיום חגיגי של מיזם “גם אני יכול” בחט”ב דפנה

מעל עשור מתקיים בקריית ביאליק פרויקט “גם אני יכול” להמצאה מדעית- טכנולוגית עבור בעלי צרכים מיוחדים.

השנה זכו תלמידי חטיבת הביניים דפנה בתחרות הארצית והציגו את עבודותיהם בטקס סיום שהתקיים בזום. במהלך המיזם בכדי להעמיק את ההיכרות עם צרכי בעלי מוגבלות, נפגשו התלמידים עם נציגי נגישות ישראל -צפון, ביקרו במוזיאון הילדים בחולון בתערוכות “דיאלוג בחשיכה” ו”הזמנה לשקט” וביקרו בכיתות תקשורתיות. הם פתחו מוצרים שונים שהציגו בתחרות בפני חבר השופטים.

בין השאר פיתחו התלמידים משחק עבור הכיתות התקשורתיות אשר מסייע בהבנתם של דימויים, מטאפורות, אירוניה וסלנג. בחטיבת דפנה התלמידים האוטיסטים משולבים בכיתות לימוד רגילות וכאשר התלמידים התקשורתיים נמצאים בחבורה כחלק מלימודי יומ-יום, הם מתקשים בהבנת סלנג וביטויים, הדבר שמקשה על התקשורת בינם לבין שאר בני הנוער.

התלמידים התקשורת לא מבינים מה מסתתר מאחורי הדימוי אלה קולטים את המשפט באופן מילולי.

גם שאר הפיתוחים של התלמידים כגון רמזור חכם זכו להצלחה רבה. גם בתקופת הסגר המשיכו לעבוד ולשפר את המוצרים.
20200722_170541

בשל אילוצים של משבר הקורונה נמנע מהתלמידים לקיים את מפגש הסיום פנים מול פנים והוא התקיים באמצעות זום. התלמידים הציגו את הפיתוחים שלהם בפני אנשים עם מוגבלויות שונות בקהילה.

המשנה לראש העיר ד”ר רויטל שורץ- סבירסקי ציינה:” יישר כח לתלמידים, למנהלת חטיבת ביניים דפנה רעיה טובול ולמובילת המיזם בבית הספר חגית פלח על הישגיהם. אני משוכנעת כי המוצרים שפיתחתם יזכו להתעניינות העמותות המטפלות באנשים עם מוגבלויות על מנת להביא אותם ממצב של אב טיפוס למוצר מוגמר”.

ראש העיר אלי דוקורסקי בירך את התלמידים :”אני רואה בכם את חוד החנית של מדע וטכנולוגיה של דור העתיד וגאה בהשקעתכם בנושא סיוע לאנשים בעלי מוגבלויות”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה