עיריית קריית ביאליק חנכה “בור” בקרייה – מרכז הפעלה לשעת חירום

עיריית קריית ביאליק חנכה “בור” בקרייה – מרכז הפעלה לשעת חירום

האירוע נערך במעמד סגן שר הביטחון ח”כ אבי דיכטר  ואלוף פיקוד העורף תמיר ידעי
ראש העיר קריית ביאליק אלי דוקורסקי: ” הקמתו של מרכז הפעלה לשעת חירום (מרה”פ) המהווה נדבך חשוב ביכולת הרשות לשמר רציפות תפקודית לאורך זמן בעת משבר חירום”

עיריית קריית ביאליק בשיתוף משרד הביטחון, פיקוד העורף ומנהל לשירותי חירום במשרד הפנים חנכו היום (יום א’  26.1.20) את מרכז הפעלה לשעת חירום במעמד סגן שר הביטחון ח”כ אבי דיכטר,  אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי, מנהל אגף חירום ובטחון רשויות מקומיות במשרד הפנים חזי רז ומפקד תחנת זבולון נצ”מ קובי קרני.

המרכז  מהווה מוקד שליטה ובקרה אשר מרכז בתוכו את כל הפעילות של  מטה משק לשעת חרום (מל”ח) של העיר. במרכז החדש ממוקם “השולחן המרכזי” בראשות ראש העיר, אלי דוקורסקי בו שופים מטה משק לשעת חירום (מל”ח) בעיר, ראשי המכלולים, נציגי פיקוד העורף, משטרה, כיבוי אש, מד”א ועוד.
חדר ישיבות מרכזי מאפשר מרחב עבודה מתכלל בין כל גופי החירום בעיר בזמן אמת.

עם הקמתו של מרכז הפעלה המוקד העירוני בעת חירום יועבר למרכז החדש בכדי לאפשר עבודה רציפה במקום מוגן וקרבה ל”שולחן המרכזי” בו מתקבלות ההחלטות המשמעותיות. הן המוקד והן החדר המרכזי מאובזרים במסכי צפייה שמחוברים לעשרות מצלמות שפזורות ברחבי הקריה ומאפשרות קבלת תמונות מהשטח וקבלת החלטות על סמך מידע מהימן.
המוקד העירוני יתוגבר בשעת חירום על ידי טלפניות ודוברי שפות כגון אמהרית, רוסית וספרדית בכדי לאפשר מענה נגיש ונהיר לתושבים. בתכנונו והקמתו של מרכז ההפעלה הושקעה מחשבה מעמיקה ונלקחו בחשבון לקחים  שנצברו ברשות במהלך תרגילי חירום רבים.

המרכז החדש תוכנן לפי התקנים והדרישות של פיקוד העורף בכדי לתת הגנה מרבית לעובדיו. תפיסת ההפעלה של המרכז מבוססת על עבודת מטה בחרום של “שולחן עגול” בראשות ראש העיר, אשר מתוכו ייצאו הנחיות לגופי החרום וההצלה ולראשי המכלולים.
במרכז ההפעלה מופעלים אמצעים טכנולוגיים מתקדמים כגון מערכות קשר ותקשוב, המוקד “הרואה”, תוכנת מחשב שיתופית ייחודית שפותחה על ידי פיקוד העורף ועוד.  מרכז ההפעלה מאפשר עבודה רציפה ועצמאית גם במקרה של הפסקות חשמל.

ראש העיר אלי דוקורסקי ופיקוד העורף ב-"בור"

ראש העיר אלי דוקורסקי ופיקוד העורף ב-“בור”

מטה משק לשעת חרום של עיריית קריית ביאליק זוכה לשבחים רבים על תפקודו בהכנות לשעת חירום. המטה מופעל ע”י צוותים מקצועיים וראשי מכלולים מיומנים המקיים לעיתים קרובות דיונים ותרגולים בראשות ראש העיר, אלי דוקורסקי, שמתייחס בכובד ראש לתרחישים ואיומים אפשריים. עיריית קריית ביאליק השקיעה במהלך השנים האחרונות מאמץ תקציבי וארגוני גדול בשיפוץ מקלטים ציבוריים והנגשתם לחרום.
מדי שנה זוכה העיריה ב 5 כוכבי יופי בתחרות הארצית עבור המקלט והמיגון והשנה אף זכתה בדגל יופי.

בהקמתו של מרכז ההפעלה משלים ראש העיר, אלי דוקורסקי, את המהפכה בתחום המוכנות של הרשות לשעת חרום וקובע את תפיסתו הביטחונית המגדירה שבשעת חירום העיר תסתמך בעיקר על כוחותיה הפנימיים תוך הפעלת מערך העובדים והמתנדבים.

סגן שר הביטחון, ח”כ אבי דיכטר: “קריית ביאליק היא אחת הרשויות המובילות בישראל בתחום ההיערכות לחירום. בקריית ביאליק לוקחים ברצינות ראויה לשבח את נושא התרגול, החשיבה והכנה של כל מערך החירום.
בעת חירום התושבים יראו ברשות המקומית את הכתובת המידית לקבלת הסיוע, לכן תפקידה של העירייה הינו לשמר את המוכנות ולשפרה ללא הרף.

אלוף פיקוד העורף, תמיר ידעי הודה לעיריית קריית ביאליק ולעומד בראשה על שיתוף הפעולה וקיום פעולות יזומות לצורך שיפור המוכנות: ” המלחמה הבאה תציב לפתחה של מדינת ישראל אתגרים משמעותיים מבחינת כמות היקף ועוצמת הירי, ולא תראה כקודמתה, כאשר יפלו עשרות אם לא מאות טילים באזור.
מרכז ההפעלה בחירום יטיב עם מערך החירום, ישפר את המיגון ואת ההתגוננות, ויסייע לעיר במתן מענה טוב יותר לאזרח בעת הצורך”.

ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי: ” אחת המטרות החשובות של מכרז ההפעלה היא לאפשר מתן מענה ראשוני באופן עצמאית ככל שניתן מבלי להמתין לכוחות הבטחון. לשם כל נדרש תיאום מושלם בין כל גופי החרום ברשות וסמיכות גיאוגרפית שלהם.
הקמת המרכז במיקום אסטרטגי בסמוך לבניין העירייה הראשי תאפשר שיתף פעולה ושילוב ידיים של כל גופי החרום וההצלה בעיר, תחת אותה קורת גג, תשפר באופן משמעותי את רמת המוכנות לחירום ותייעל את העבודה”.

בתמונה מימין לשמאל: מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף אלוף-משנה רלי מרגלית , אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי, ראש העיר קריית ביאליק אלי דוקורסקי, סגן שר הביטחון ח”כ אבי דיכטר,  מפקד תחנת זבולון נצ”מ קובי קרני ומנכ”ל העיריה ליאור טרגן.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה