עיריית קריית ביאליק מחזירה עדנה למרכז סבינייה הוותיק

עיריית קריית ביאליק מחזירה עדנה למרכז סבינייה הוותיק

עיריית קריית ביאליק מחזירה עדנה למרכז סביניה הוותיק

עיריית קריית ביאליק יוצאת בפרויקט הדגל של הקדנציה הנוכחית: עיצובו מחדש של רחוב קרן היסוד ומרכז סביניה

רחוב קרן היסוד “ילבש” מראה חדש ומרכז מסחרי סביניה ישופץ וישודרג בכדי להחזיר עטרה ליושנה ולמשוך את התושבים.

היום, יום ג’, קיימה העירייה והחברה הכלכלית קריית ביאליק מפגש תושבים, בעלי עסקים ונכסים במרכז סביניה על מנת לשתפם בתוכניות השיפוץ והשדרוג של המרכז הוותיק.

את הפרויקט הציג האדריכל הנבחר איתי פלוק, מחברת “פלוק אדריכלים” אשר תיאר את שלבי הפרויקט ופירט את הקו העיצובי האחיד שנבחר בכדי לתת מראה מודרני ונקי למרכז הישן.

רחוב קרן היסוד הוא אחד מעורקיה הראשיים של קריית ביאליק ואחד הרחובות הוותיקים של העיר. מרכז סביניה על שם סבינה כץ, אשתו של אפרים כץ, מראשוני העיר, הוקם בשנות ה-70 ע”י חברת “רסקו”, והיה בין המרכזים המסחריים הראשונים במדינה שמעליהם נבנו בנייני מגורים. באותה התקופה בניינים אלו היו הגבוהים ביותר באזור הקריות .

קריית ביאליק הייתה חלוצה בבניית הקונספט הייחודי: הקמת מרכז חנויות שכונתי אשר באמצע רחבה גדולה המחברת בין החנויות ובתי העסק. באותן השנים היה חידוש בולט נוסף: הקמת חניה היקפית שאפשרה לתושבים להסתובב בחופשיות בין החנויות מבלי שתהיה הפרעה של התנועה.

עם השנים קרנו של המרכז המסחרי התחיל לדעוך, הקמת הקריון וקניונים גדולים נוספים באזור נגסו במספר המבקרים הפוקדים את המקום.
image001

עיריית קריית ביאליק המכירה בצורך להחזיר עטרה ליושנה, מקדמת הפרויקט לשפץ ושדרג המרכז הוותיק בכדי להפכו למקם שוקק חיים שישמש כנקודת מפגש והווי המרכזי בעיר. המתחם הציבורי ישודרג כדי שיהיה אטרקטיבי, בטוח, נוח ונעים שגם ישרת את הבאים בשעריו וגם יטיב עם בעלי העסקים.

היות שמדובר בבעלי חנויות ועסקים פרטיים רבים, נדרש שיתוף הפעולה בין בעלי המקום, לכן מקיימות הרשות המקומית והחברה הכללית את תהליך שיתוף הציבור.

בכוונת העירייה  לשדרג את הרחבה המרכזית, לטפל בחיפוי המבנים, להחליף תאורה לצבעונית ומודרנית, להציב ריהוט גן חדש ומקומות ישיבה נוחים.

ביצוע העבודות יחל כבר בשנת 2019.

ראש העיר, אלי דוקורסקי:” כיליד קריית ביאליק, חשוב לי לשמור על צביונה המשפחתי של העיר. מרכז סביניה היה סמלה של קריית ביאליק וחשוב לשמור עליו. רק לאחרונה שדרגנו ושיפצנו את הפארקים גן מרים וסביון הסמוכים למרכז המסחרי וברצוננו ליצור רצף של מסחר, פנאי ובילוי במרכז הוותיק של העיר. ניתנה גם חשיבה להרחבת אזור החניה הסמוך ולפני מספר חודשים הסתיימו העבודות לשיפוץ ושדרוג רחבת החנייה הסמוכה למרכז המסחרי בכדי לאפשר גישה נוחה ובטוחה לבאי המרכז. לאחר שדרוג המרכז המסחרי אני משוכנע כי תושבי קריית ביאליק יחזרו וייהנו לפקוד את המקום”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה