עיריית קריית ביאליק מקדמת תכנית לפיתוח אזור התעשייה לצד שיפור דרכי הגישה מכביש 4 ומשדרות חן (כביש 22)

עיריית קריית ביאליק מקדמת תכנית לפיתוח אזור התעשייה לצד שיפור דרכי הגישה מכביש 4 ומשדרות חן (כביש 22)

עיריית קריית ביאליק מקדמת בימים אלה תכנית בניין עיר (תב”ע) שתאפשר הגדלה משמעותית של אזור התעשייה באמצעות הרחבת זכויות בנייה בשטח הקיים במקביל לקידום תוכנית ההרחבה של האזור. האזור החדש  שיתפרש על 245 דונם יוקם בכיוון השכונות המזרחיות החדשות שנבנות כעת.

ראש העיר, אלי דוקורסקי, קיים ישיבה בה הוצגו תכניות הפיתוח המתגבשות. מטרת הישיבה הייתה לקדם תכנית שתאפשר ניצול מרבי של הקרקע באזור התעסוקה  הקיים לטובת יזמות ופיתוח, תוך הגדלת מגוון השימושים ופיתוח נגישות שתתמוך בנוחות המשתמשים. תכנית זו נועדה לתמוך בצורה מיטבית בצמיחה המואצת של אוכלוסיית העיר, תוך פיתוח אפשרויות תעסוקה, יזמות, רכש ובילוי מקומי.

אזור התעסוקה קריית ביאליק  המשתרע כל כ- 700 דונם, מתאפיין ברובו בתעשייה המסורתית שמנצלת לרוב רק מחצית מזכויות הבניה. באזור פועלים יותר מ – 1000 בתי עסק בהם מועסקים כ – 5000 עובדים. רוב המבנים במתחם הם בעלי קומה אחת או שתיים.

צילום הדמיה

צילום הדמיה

התב”ע החדשה שנדונה, תאפשר לבעלי נכסים באזור התעשייה כמו גם ליזמים חדשים להקים מיזמי נדל”ן מבוססי תוספות בנייה לצד השבחת נכסים קיימים ובנייה חדשה באזור ההרחבה.
רצועת המבנים הסמוכה לכביש 4 תתפתח לכלל שדרה מסחרית מודרנית, הנשענת על גישה נוחה וחניה צמודה. כביש שירות חדש יספק כניסה נוספת למתחם, לטובת משתמשי התחבורה הציבורית, כמו גם למגיעים לאזור ברכבם הפרטי.

פיתוח החזית המערבית יאפשר הקמת בנייני משרדים בגובה מקסימלי של עד 8 קומות לצד דגש על מסחר ואולמות תצוגה.
מכיוון שדרות חן, הדגש יינתן על מסחר, מקומות בילוי, הקמת  בנייני משרדים שתלווה בבנייה למגורים בקומות העליונות.

שיפור דרכי הגישה לאזור התעשייה מהווה נדבך משמעותי בתכנית, כאשר צעד ראשון בכיוון הינו פתיחת המחלף החדש, מחלף ביאליק צפון, המוביל מכביש 22 ישירות ללב אזור התעסוקה. בעתיד תטופל באופן דומה הגישה לאזור מכיוון כביש 4. ביצוע הפרויקט הופקד בידי החברה הכלכלית קריית ביאליק.

ראש העיר אלי דוקורסקי: ” התוכנית החדשה תהווה הכפלה של זכויות הבנייה  שצפויה לשדרג את אזור התעשייה ולהתאימו לגידול  המואץ של העיר”.

 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה