עיריית קריית ביאליק מקימה “בור” בקרייה – מרכז הפעלה לשעת חירום

עיריית קריית ביאליק מקימה “בור” בקרייה – מרכז הפעלה לשעת חירום

עיריית קריית ביאליק מקימה “בור” בקרייה – מרכז הפעלה לשעת חירום

בימים אלו משלימה עיריית קריית ביאליק  את הקמתו של מרכז הפעלה לשעת חירום (מרה”פ) המהווה נדבך חשוב ביכולת הרשות לשמר רציפות תפקודית לאורך זמן בעת משבר חירום.

עיריית קריית ביאליק בשיתוף רשות החירום הלאומית (רח”ל) ופיקוד העורף מסיימים בימים אלו את הקמתו של מרכז הפעלה לשעת חירום. המרכז  מהווה מוקד שליטה ובקרה אשר מרכז בתוכו את כל הפעילות של  מטה משק לשעת חרום (מל”ח) של העיר. במרכז החדש ימוקם “השולחן המרכזי” בראשות ראש העיר, אלי דוקורסקי, מטה משק לשעת חירום (מל”ח) בעיר, ראשי המכלולים, נציגי פיקוד העורף, משטרה, כיבוי אש, מד”א ועוד.  חדר ישיבות מרכזי יאפשר מרחב עבודה מתכלל בין כל גופי החירום בעיר בזמן אמת.

בעת חירום המוקד העירוני יועבר למרכז ההפעלה החדש בכדי לאפשר עבודה רציפה במקום מוגן וקרבה ל”שולחן המרכזי” בו מתקבלות ההחלטות המשמעותיות. הן המוקד והן החדר המרכזי יאבזרו במסכי צפייה שמחוברים לעשרות מצלמות שפזורות ברחבי הקריה ומאפשרות קבלת תמונות מהשטח וקבלת החלטות על סמך מידע מהימן. המוקד העירוני יתוגבר בשעת חירום על ידי טלפניות ודוברי שפות כגון אמהרית, רוסית וספרדית בכדי לאפשר מענה נגיש ונהיר לתושבים. בתכנונו של מרכז ההפעלה הושקעה מחשבה מעמיקה ונלקחו בחשבון לקחים  שנצברו ברשות במהלך תרגילי חירום רבים.

המרכז החדש תוכנן לפי התקנים והדרישות של פיקוד העורף בכדי לתת הגנה מרבית לעובדיו. תפיסת ההפעלה של המרכז מבוססת על עבודת מטה בחרום של שולחן עגול בראשות ראש העיר, אשר מתוכו ייצאו הנחיות לגופי החרום וההצלה ולראשי המכלולים. במרכז ההפעלה יופעלו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים כגון מערכות קשר ותקשוב, המוקד “הרואה”, תוכנת מחשב שיתופית ייחודית שפותחה על ידי פיקוד העורף ועוד.  מרכז ההפעלה יאפשר עבודה רציפה ועצמאית גם במקרה של הפסקות חשמל. עלות ההקמה של המרכז נאמדת בכמיליון וחצי ₪.
דוק

מטה משק לשעת חרום של עיריית קריית ביאליק זוכה לשבחים רבים על תפקודו בהכנות לשעת חירום.
המטה מופעל ע”י צוותים מקצועיים וראשי מכלולים מיומנים המקיים לעיתים קרובות דיונים ותרגולים בראשות ראש העיר, אלי דוקורסקי, שמתייחס בכובד ראש לתרחישים ואיומים אפשריים. עיריית קריית ביאליק השקיעה במהלך השנים האחרונות מאמץ תקציבי וארגוני גדול כדי להיטיב את מערך החירום של העיר ולשפר את אמצעי המיגון ודרכי ההתגוננות של תושביה תוך שהיא משקיעה בשיפוץ מקלטים ציבוריים והנגשתם לחרום.
מדי שנה זוכה העיריה ב 5 כוכבי יופי בתחרות הארצית עבור המקלט והמיגון.

בזה משלים ראש העיר, אלי דוקורסקי, את המהפכה בתחום המוכנות של הרשות לשעת חרום וקובע את תפיסתו הביטחונית המגדירה שבשעת חירום העיר תסתמך בעיקר על כוחותיה הפנימיים תוך הפעלת מערך העובדים והמתנדבים:
” אחת המטרות החשובות של מכרז ההפעלה היא לאפשר מתן מענה ראשוני באופן עצמאית ככל שניתן מבלי להמתין לכוחות הבטחון.
לשם כל נדרש תיאום מושלם בין כל גופי החרום ברשות וסמיכות גיאוגרפית שלהם. הקמת המרכז במיקום אסטרטגי בסמוך לבניין העירייה הראשי תאפשר שיתף פעולה ושילוב ידיים של כל גופי החרום וההצלה בעיר, תחת אותה קורת גג, תשפר באופן משמעותי את רמת המוכנות לחירום ותייעל את העבודה”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה