עיריית קריית ביאליק משנה את ההנחיות המרחביות ומציבה גדרות “מדברות” באתרי בנייה בעיר

עיריית קריית ביאליק משנה את ההנחיות המרחביות ומציבה גדרות “מדברות” באתרי בנייה בעיר

הועדה המקומית לתכנון ולבניה קריות קיבלה בישיבתה האחרונה מיום 4.7.2021 את בקשת עיריית קריית ביאליק לשינוי הנחיות מרחביות בנוגע להקמת גידור באתרי בניה בעיר וקביעת מראה אורבני אחיד.

מדובר בהנחיה להציב גדר “מדברת” על גבי גדרות בטיחות המקיפות את אתרי הבניה.

קריית ביאליק נמצאת בתנופת בניה: מוקמות שכונות חדשות, בנינים ותיקים רבים עוברים תהליכים של חיזוק במסגרת תמ”א 38, בתי ספר עוברים חיזוק נגד רעידות אדמה, מוקמים גני ילדים, מעונות יום ומבני ציבור וחינוך נוספים.

החוק מחייב הצבת גדרות בטיחות באתרי בניה אלו. הגדרות הזמניות מכערות לרוב את המרחב הציבורי. בכדי לאפשר מראה אסתטי, אחיד ומודרני החליטה עיריית קריית ביאליק לדרוש מהיזמים והקבלנים להציב גדרות מעוצבות המספרות את סיפור העיר, את אתריה ואת כיווני התפתחותה. הגדרות המעוצבות ייבנו בחזיתות הפונות אל הרחוב או למרחב הציבורי בגובה של כ 2- מטרים.
8658a213-5f3e-4e42-b58b-9a64c1e2ea1d
ההנחיות החדשות יטיבו עם המראה של אתרי הבניה ויהוו שטחי פרסום מרהיבים. באתרים ללא נראות מהרחוב לא תדרוש העירייה את הוספת המדיה על גבי גדרות איזכורית. יזמים וקבלנים שירצו בכך יוכלו להגיש בקשה לוועדת שילוט עירונית לשלב שילוטי פרסום שלהם על גבי הגדרות.

אלי דוקורסקי ראש העיר: “במדינות רבות בעולם משתמשים כבר שנים רבות בגדרות המקיפות אתרי בניה לצרכי פרסום או העברת מסרים ואף למידה. העירייה כעת מרחיבה את מאגר תמונות שיודפסו על הגדרות ויספרו את סיפורה של הקמת העיר מימיה הראשונים עד היום”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה