עלייה באחוז המתגייסים בקרית אתא

עלייה באחוז המתגייסים בקרית אתא

בפגישה עם נציגי משרד הביטחון וצה”ל ציינו לשבח את העלייה המשמעותית בשיעורי הגיוס בעיר ביחס לממוצע הארצי

השבוע הוצגו בפני ראש העיר, יעקב פרץ נתוני הגיוס של העיר ותוכניות ההכנה לצה”ל ברשות. בפגישה נכחו נציגי העירייה, נציגי משרד הביטחון, נציגי משרד החינוך, מנהלי בתי הספר וחניכי תכנית ההכנה לצה”ל “אחרי”.

בפגישה ציינו נציגי לשכת הגיוס כי בשנים האחרונות קיימת עלייה בשיעור הגיוס לצה”ל בקרית אתא. ע”פ נתוני משרד הביטחון המתבססים על שנתון 96 שיעור הגיוס בקרב גברים עומד על 84% – מעל הממוצע הארצי העומד על 73% וגבוה משאר הרשויות באותו אשכול סוציואקונומי. בקרב הנשים שיעור הגיוס עומד על 72.7% כאשר הממוצע הארצי עומד על 57.7%.

לדברי משרד הביטחון נתוני הגיוס מרשימים במיוחד לאור העובדה דבקרית אתא קיים מרקם חברתי חזק מבחינת אחוז הדתיים בעיר המהווים 20% מתושבי קרית אתא ומשפיעים על נתוני הגיוס.

במהלך הפגישה נסקרו גם נתוני הגיוס בחלוקה לבתי הספר השונים. כך למשל, בחטיבה העליונה “רוגוזין”, בישיבה התיכונית ובאולפנית שחם, קיימת עלייה בשיעור המתגייסים. ע”פ הנתונים בביה”ס “רוגוזין” 98% מהגברים מתגייסים לצה”ל ו 93% מהנשים. כמו כן קיימת עלייה באחוז התלמידים היוצאים לקצונה.  גם בישיבה התיכונית הנתונים מרשימים עם 95% גיוס מתוכם 63% ללחימה.

????????????????????????????????????

????????????????????????????????????

נציגי משרד הביטחון ציינו כי בקרית אתא קיים מודל רשותי ייחודי אשר מוכיח את עצמו בהצלחה שנה אחר שנה. בבסיסו של המודל קיימת ראייה כוללת ועמוקה, תוך שיתוף פעולה מלא של כל הגורמים, הן בחינוך הפורמלי והן בחינוך הבלתי פורמלי. לדבריהם, השנה יושם דגש מיוחד על נושאי המנהיגות במטרה לעודד חיילים להתגייס לתפקידי קצונה.

לדברי ראש העיר יעקב פרץ:”  העובדה שאנו רואים עלייה במוטיבציה לשירות קרבי הינה תעודת כבוד לנוער המצוין של קרית אתא, המהווה מקור לגאווה. מערכת החינוך העירונית מפעילה מגוון פעילויות בנושא זה, מתוך ראיה מערכתית על פיה הגיוס, הינו חלק בלתי נפרד מהכשרת הנוער לאזרחות טובה.”

 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה