פעילויות תרבות והעשרה לעידוד שילובם של תושבים בעלי מוגבלויות בקהילה

פעילויות תרבות והעשרה לעידוד שילובם של תושבים בעלי מוגבלויות בקהילה

 

השבוע נערכה ברשת המתנסים העירונית הרצאה בנושא שילוב בעלי מוגבלויות בקהילה ע”י ארגון אדנם הפועל למען אוכלוסיות אלה בנושאי חינוך, דיור, השכלה, תעסוקה ופנאי.  ההרצאה נערכה במסגרת המיזם הארצי “פברואר יוצא מן הכלל” לקידום המודעות לעולמם של אנשים עם מוגבלויות ושילובם בקהילה.

חברת אדנם פועלת בקרית אתא בשיתוף פעולה עם הרשות ועם רשת המתנסים מזה למעלה מ- 10 שנים. המטופלים לומדים קורסים במכללת קרית אתא, נהנים מאירועי תרבות ופנאי של התיאטרון ומשתלבים ככוח אדם חיוני בשלוחות המתנס. 

במהלך החודש יתקיימו שלל פעילויות שנועדו לעודד שילוב, נגישות, היכרות ושותפות של ילדים, בוגרים ומבוגרים עם מוגבלות בקהילה.
פברואר יוצא מן הכלל 1

במסגרת התוכנית יתקיימו הרצאות עבור גמלאים, בני נוער וילדי הגיל הרך בצהרונים בנושאים : האחר הוא אני, אוטיזם וקבלת השונה. במקביל יתקיימו בספרייה העירונית שעות סיפור בעלות מוסר השכל לילדים העוסקות בשונות בספרי הילדים כדוגמת: הברווזון המכוער, דירה להשכיר, טרמפ על מטאטא ומרק דלעת. בהיכל הספורט העירוני יתקיימו אימוני כדורסל משולבים בהם משחקים גם שחקנים בעלי מוגבלויות. 

בנוסף, רשת המתנ”סים בקרית אתא מפעילה בשלוחותיה את תוכנית “עמיתים” של החברה למתנ”סים ומשרד הבריאות, הפועלת לשילוב אנשים המתמודדים עם קשיים נפשיים בקהילה באמצעות שיבוצם במגוון פעילויות תרבות שונות הפתוחות לקהל הרחב. במהלך חודש פברואר תקיים המחלקה הרצאות לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות לנושא. 

מרשת המתנסים קרית אתא נמסר:” “רשת המתנסים חרטה על דגלה את קידום נושא הנגישות ושילוב בעלי מוגבלויות בקהילה. במהלך פברואר ייחדנו את פעילותנו להעלאת המודעות לנושא מתוך האמונה כי שילובם של אוכלוסיות מיוחדות הינו מרכיב עיקרי וחיוני בקהילה.” 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה