קריית אתא-טקס זיכרון ללוחמי חירות ישראל

טקס זיכרון ללוחמי חירות ישראל

קרית אתא ציינה את זכרם של לוחמי חירות ישראל בטקס שנערך במעמד שר התחבורה, ישראל כץ  ויו”ר ועדת חוק הלאום ח”כ אמיר אוחנה

תושבי קרית אתא התייחדו השבוע (יום א’) עם משפחת לוחמי חירות ישראל בטקס שנערך באנדרטת לח”י במעמד שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ , ח”כ אמיר אוחנה, ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ, יו”ר העמותה להנצחת מורשת לח”י, יאיר שטרן , חברי מועצת העיר ומשפחת לוחמי לח”י.

הטקס לזכרם של חללי לח”י אשר נפלו בי”ט בסיוון תש”ו, בפעולה בבתי המלאכה של הרכבת הבריטית ובמאבק למען הקמת מדינת ישראל, כלל הדלקת משואות ע”י ותיקי הארגון ובני משפחות הנופלים, קריאת יזכור עבור הנופלים והנחת זרים ע”י נציגי הממשלה, העירייה, משרד הביטחון, צה”ל, העמותה להנצחת מורשת לח”י ותנועות הנוער.

????????????????????????????????????

 

שר התחבורה, ישראל כץ שיבח את עיריית קרית אתא  על קיום המסורת מדי שנה במטרה להנחיל לדור הבא את המערכה לחירות ישראל. בנאומו אמר כי:” אירוע זה הינו אחד משרשרת הישגים מרשימים ומשמעותיים למען הנצחת מורשתם של לוחמי לח”י. מופת הגבורה ועוז הרוח של לוחמי חירות ישראל, הם אבני היסוד של מדינת ישראל וחובתנו המוסרית היא לזכור את פועלם, למעננו ולמען הדורות הבאים.”

מעיריית קריית אתא נמסר: ” אנדרטה זו הינה עדות דוממת לאשר ארע כאן לפני 72 שנים ולמחיר הכבד מנשוא אשר הותיר חותם לנחישות ולהקרבה יהודית. במקום זה מתקיימת צוואתם של לוחמי הלח”י לבניית הארץ. אלה שלחמו כאן בחשיכה ובאמצעים דלים מול צבא מאומן ומצוייד הם אלה שהניחו את היסודות לצבא ההגנה לישראל. אלה שמגרונם פרצה שירת המנון הלח”י הם אלה שבזכותם אנו שרים היום בגאון את התקווה.”

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה