קריית אתא: ירידה בנתוני הפשיעה לעומת שנה קודמת

פרויקט “עיר ללא אלימות” בקרית אתא

ע”פ נתוני המשטרה קיימת ירידה בנתוני הפשיעה לעומת שנה קודמת

השבוע (יום ב’) התכנסה ועדת תכנית “עיר ללא אלימות” לסקירה של מערך האכיפה והפעולה העירוניים ותכנית העבודה לשנת תשע”ח.

בוועדה השתתפו נציגי העירייה ביניהם יו”ר הועדה יהודית מלכא, נציגי המשטרה, מנהלי בתי הספר ומנהלי המחלקות בעירייה.

במפגש נערכה סקירה של הפעילויות השונות במערכת החינוך, בדגש על מניעת אלימות וונדליזם החל מהגיל הרך, דרך בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים והתיכונים. בנוסף, נערכה סקירה של פעילות השיטור העירוני הכוללות אכיפה מוגברת, סיורים רגליים, מבצעים יזומים באזורי התעשייה ובמרכז העיר ופעילות הסברה בבתי הספר.  בנוסף, נסקרו פעילויות המחלקה לשירותים חברתיים  המפעילה תכניות קהילתיות למניעת אלימות וכן סקירה של הפעילויות הבלתי פורמליות המופעלות ע”י רשת המתנ”סים העירונית.
עיר ללא אלימות- וועדה

מפקד נקודת השיטור העירונית, פקד ליאור חן, ציין כי ע”פ נתוני המשטרה קיימת בשנים האחרונות ירידה דרסטית במס’ אירועי האלימות בעיר הודות למערך השיטור העירוני שהחל לפעול בעיר באופן מתוגבר השנה והודות לשיתוף הפעולה המלא עם הרשות היוצרים נראות מוגברת התורמת הן לאכיפה והן להרתעה.

מהמשטרה נמסר כי שיתוף הפעולה עם הרשות ועם מנהלי בית הספר הינו יוצא דופן ומהווה מודל עבור רשויות אחרות. לדבריהם, השנה חלה ירידה משמעותית בעבירות בקרב בני נוער, בנתוני הפשיעה ובדיווח על אירועי ונדליזם ורעש בעיר.

מעיריית קרית אתא נמסר כי: חשיבות שיתוף הפעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים הינו ביצירת אקלים עירוני אשר מקדם מחד ערכים של כבוד הדדי, סובלנות, הידברות, משא ומתן ושמירה על זכויות אדם ומאידך מוקיע עבירה על החוק, הפרת זכויות אדם ושימוש בכוח לא לגיטימי, מכל סוג שהוא. זהו תהליך המשלב את כל מחלקות העירייה באופן מקיף ,מתואם ובשותפות רחבה ככל שניתן, לצורך הגברת הביטחון האישי, צמצום אירועי האלימות ויצירת שיפור דרמטי באיכות החיים.”

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה